Stromer-ontmoetingen in het wild

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Awv schreef: 29 jul 2017, 20:38 Goeie genade..
En dat om je lekker te maken voor een duurdere fiets.....terwijl je al een toppertje hebt.....waar je vervolgens niet tevreden meer over bent.
Zelfkwelling heet dat.

Denk dat ik maar een nieuw topic aanmaak: wachten op mn ST1x

Nog ff en ik ga gelijk voor de ST3-qrstuvw

Mn atbtje ging 46 vanmiddag. ...berg af dan.
Tsja, ik heb een ST2 en toch kijk ik stiekum naar de ST2-S...

Is iets van ADHD, midlife crisis, altijd beter sneller duurder? Ach een man/vrouw wil genieten en verheugen op leuke dingen toch?

En +Stromer speelt daar goed op in, ze bieden een topkwaliteit fiets welke met kop en schouders uitsteekt boven de andere speed-pedelecs....

Na de eerste meters op de +Stromer was ik verkocht, waarbij ik eerst op een Merida met Shimano, een gazelle Cityzen met Bosch (zwaarste motor)en Koga, heb proefgefietst. Wat een stilte, wat een kracht, en vooral, wat een Kick!! Kan me zo voorstellen dat de ST3 dit nog een keer overtreft, ben benieuwd! Lomito zal wel verslag uitbrengen met de nodige pic's, toch???
:bi
+ST2S and n-joying it to the max...
Lomito

Geduld... Eurobike is eind augustus en tot dan radiostilte. :bh: :bp:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23012
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Discussie over garantie na modificaties afgesplitst naar een eigen topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Fastedde schreef: 30 jul 2017, 11:16 Tsja, ik heb een ST2 en toch kijk ik stiekum naar de ST2-S...

Is iets van ADHD, midlife crisis, altijd beter sneller duurder? Ach een man/vrouw wil genieten en verheugen op leuke dingen toch?

En +Stromer speelt daar goed op in, ze bieden een topkwaliteit fiets welke met kop en schouders uitsteekt boven de andere speed-pedelecs....
Ik heb in maart dit jaar, tijdens het proefrijden, juist zeer specifiek gelet op de mate van ondersteuning. Ik was eigenlijk van plan een ST1 x te kopen en had in november 2016 al proefgereden op een ST1 en ST2 s. Met een Cyro-motor met 35 Nm voor de ST1 x vermoedde ik dat het verschil met de 40 Nm Syno-drive van de ST2 / ST2 s gering zou zijn maar wat een vergissing was dat. Om het zeker te weten heb ik op één dag de ST1 x, de ST2 en de ST2 s gereden en ook daar werd weer duidelijk dat de mate van ondersteuning een wereld van verschil is.

Afgelopen woensdag heb ik met Reinout-ST1 x een rit van 60 km gemaakt om zijn verende stuurpen uit te proberen. Op het veerpont bij Wageningen zijn we van fiets gewisseld waarna we tegen de wind in de Veerweg/Grebbedijk opdraaiden. Ik controleerde steeds de Omni omdat het leek alsof de fiets in stand 2 reed maar ik las toch echt stand 3... pfoe, dat was gewoon werken. Reinout was op zijn beurt weer aangenaam verrast door de souplesse van de ST2 s... om te concluderen dat de ST1 x een werkpaard is en de ST2 s een raspaard. :az
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Had het mooie verhaal gelezen, voor iemand die de verschillen wil ervaren zeker een must do!
Zou je ook verschil tussen de ondersteuning ST-2 en de ST-2 S kunnen ervaren, of is deze software gelijk op accu capaciteit na (Tenzij je een ST-2 met 983W hebt).

Misschien kunnen we in het hoge noorden ook wat mensen bijelkaar trommelen om dit te ervaren.
+ST2S and n-joying it to the max...
Lomito

Fastedde schreef: 11 aug 2017, 16:26Had het mooie verhaal gelezen, voor iemand die de verschillen wil ervaren zeker een must do!
Zou je ook verschil tussen de ondersteuning ST-2 en de ST-2 S kunnen ervaren, of is deze software gelijk op accu capaciteit na (Tenzij je een ST-2 met 983W hebt).
De accu heeft geen invloed op de mate van ondersteuning, hooguit op de actieradius. De motor is identiek (allebei Syno-drive 500 Watt 40 Nm), het hoogste verzet is identiek (allebei 52T voor en 11T achter) en toch voelt de ST2 s een stuk levendiger. Ik heb het idee dat Stromer enkele parameters softwarematig iets gunstiger afgesteld heeft voor de ST2 s, het verschil is wel degelijk voelbaar. In maart heb ik vlak achter elkaar de ST1, ST1 x, ST2 en ST2 s gereden, om het in cijfers weer te geven:
- ST1 een 6
- ST1 x een 7
- ST2 een 9
- ST2 s een 10

Het verschil tussen de Cyro en Syno is in naam en koppel gering maar het verschil in beleving is enorm.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23012
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En de ST2 S voegt daar nog wat extra beleving aan toe met digitaal/elektrisch schakelen (wat een genot dát is weet je pas als je het geprobeerd hebt), een sportieve zit/zadel en wat smallere banden met een lagere rolweerstand + betere grip dan de Big Bens. De ST2 S rijdt gewoon schandalig smooth.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Grrrr. Volgende week is mijn ST1X er. Met die cijferlijst van hierboven voelt het als de foute keuze. Ik heb expres NIET op de ST2 gereden. Ik ken mezelf. ...

Budget zegt: ST1x. Ik heb de smallere banden er gelijk op..dus es kijken hoe smooth het gaat.

Morgen nog ff een leenstromer halen om de tijd te doden. Heb er zin in.

Groet AW
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23012
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er is geen goeie of foute keuze, er is alleen een persoonlijke keuze en geloof me: met de ST1 X heb je de meeste "bang for buck". De prijs-kwaliteit verhouding van de ST1 X is onovertroffen en dat zie je niet terug in bovenstaande cijferlijst, want die gaat puur over het rij-genot.

Hetzelfde geldt voor de Stromer ST1. Dat is nu weliswaar één van de wat oudere modellen, maar toen de ST1 op de markt kwam, en zeker voor wat-ie op dit moment kost, is dat een speed pedelec die in kwaliteit, snelheid én actieradius rondjes rent om de concurrentie in vergelijkbare prijsklasse.

Natuurlijk is de ST2 S geweldig, maar die kost dan ook bijna het dubbele van de ST1 X. Ik heb net als jij bewust de keuze gemaakt om de ST2 niet te testen voordat ik mijn ST1 X kocht, want ook die is nog altijd een flinke bak duurder dan de ST1X. Ik ben tevreden over mijn beslissing. (Als ik in de toekomst een goeie deal kan maken met een ST2 S dan doe ik dat, maar als dat niet kan: ook prima want ik ben blij met mijn ST1 X, die ik bovendien helemaal naar eigen wens heb aangepast.)

Welk type Stromer krijg je te leen mee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik krijg ook een St1x mee. Met BF :lol:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie