remblokjes vervangen

Lomito

Het piepen van de remmen zie ik niet als nadeel. Door anticiperend te rijden is remmen sowieso minder nodig en voor zover mogelijk rem ik altijd op de motor af. Echt schijfremmen doe ik alleen als de situatie daar echt om vraagt en dat de remmen daarbij amechtig piepen heeft mij al uit menige verkeerssituatie gered.

Over remblokjes gesproken, die van mijn voorrrem gaan resoneren bij hoge snelheid plus tegenwind. Ik dacht eerst dat aan de motor (bijgeluid), daarna dat er iets loszit (alles zat vast) om uit te komen bij de remblokjes die verend opgehangen zijn en dan bij hoge windsnelheden gaan klepperen, met een geluid dat doet denken aan zo'n verschrikkelijke Bosch-middenmotor. Tikje op de remhendel en de resonantie stopt.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

bertvanlandeghem schreef: 01 jun 2017, 11:36
Magura Bremsbeläge Typ 7.C Comfort für MT2 / MT4 / MTS / MT6 / MT8 - bike-components
https://www.bike-components.de/de/Magur ... T8-p51350/
Eenvoudig zelf te vervangen?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

vincentbosse schreef: 07 jun 2017, 08:27
bertvanlandeghem schreef: 01 jun 2017, 11:36
Magura Bremsbeläge Typ 7.C Comfort für MT2 / MT4 / MTS / MT6 / MT8 - bike-components
https://www.bike-components.de/de/Magur ... T8-p51350/
Eenvoudig zelf te vervangen?
Anders help ik je wel een x hoor...
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Billb
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:33

RoRo schreef: 26 mei 2017, 11:36 Heb er blokjes op geplaatst van Koolstop, deze piepen minder dan de Magura's maar als het regent piepen de Koolstop blokken ook en veel harder dan de Magura's. ZItten er nu zo'n 4000 kilometer op en nog genoeg "vlees" om een tijdje mee door te gaan.

Gebruik zelf ook regelmatig schijfrem reiniger, dit reduceert het piepen (tijdelijk)

Er zijn ook blokken van het merk Swiss stop, volgens gebruikers moeten deze wel goed zijn, heb ze wel liggen maar nog niet geplaatst.
Schoonmaken kan goed met spiritus...werkt erg goed
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Ik gebruik sinds een week of 3 de Swiss remblokken op mijn ST-1 en ik ben er tot nog toe dik tevreden mee.

Na een km of 1000 begonnen de originele remblokken enorm te piepen.... durfde bijna niet meer te remmen, zo hard was het :D . Daarna op aanraden van een collega andere (cheap )remblokjes geprobeerd. Ben het merk even kwijt, maar deze piepten idd nauwelijks, maar de remkracht was zo ongeveer gehalveerd.

Nu dus overgestapt op de Swiss en tot nog toe geen gepiep en een waanzinnige remkracht. Kortom... so far so good. :ay
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

netvista schreef: 16 jul 2017, 22:24 Ik gebruik sinds een week of 3 de Swiss remblokken op mijn ST-1 en ik ben er tot nog toe dik tevreden mee.
Deze? https://www.mantel.com/swissstop-sinter ... NzdGFydDQ=
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

vincentbosse schreef: 16 jul 2017, 22:47
netvista schreef: 16 jul 2017, 22:24 Ik gebruik sinds een week of 3 de Swiss remblokken op mijn ST-1 en ik ben er tot nog toe dik tevreden mee.
Deze? https://www.mantel.com/swissstop-sinter ... NzdGFydDQ=
Let op de St1x heeft geen magura brakes. Gaat dus waarschijnlijk niet passen..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Nee daarom die van Mantel.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Hahaha... had die andere link bekeken 😜😜
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Plaats reactie