Slot voor Stromer

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lamkram schreef: 25 sep 2017, 19:11 Ik ben voor deze https://www.tex-lock.com/de/ gegaan van 120cm. Nog geen goedkeuring maar de bedoeling is dat dit slot mijn STX1 niet te verplaatsen is. Het hoofdslot aan de Stromer is wel van een goedgekeurd type i.v.m de verzekering. Slot is in bestelling. Het is een Kickstarters aankoop dus daar kan je ook kijken, www.kickstarter.com.
Ondertussen al info ontvangen? In maart zouden de sloten in de winkel moeten liggen, ik vermoed dat jij je slot één dezer zal ontvangen of al ontvangen hebt?
Daarna is het nog even wachten op testen vermoed ik, ik ben echt benieuwd wat onafhankelijke testen van dit slot zeggen. Tex-Lock geeft zelf in hun FAQ aan dat ze betrachten een ART 2 certificaat te bemachtigen; niet direct een geweldige score.
Tex-lock stelt dat het slot niet veiliger is dan de stalen sloten, maar wel een pak handiger (lichter en zachter).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Men is bezig met het vervaardigen van de sloten en dat gaat op kleur. Ze zijn begonnen met zwart en laat ik die kleur nou net hebben besteld. Nog geen idee wanner het geleverd gaat worden maar ik hoop spoedig.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ook ik heb me tijden geleden ingeschreven voor dit Tex-Lock slot.
Net zoals Mark zwart besteld.......afwachten.

"Mijn" bestelde versie is degene met ongelijke oog-uiteinden.
Het gaat me niet zozeer om het gewicht; dat kan mijn Stromer wel aan.
Wel hoop ik met dit slot/ketting een krasvrije oplossing te krijgen en handig bovendien vanwege de lange lengte van de "ketting".

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

En nog even de info van de Tex-lock makers:

Dear supporters,

Those who follow us on Instagram or Facebook already know that we started to send out tex-locks. If you missed it, you can see the video here: click. Some of them already arrived at their destination and we have received positive feedback. Yay! :)

You want to know "when will mine arrive?“ - here's an overview:

The German supporters are due to the amount of orders (about 2/3) first off
First, the orders are packed with colors black or gray
Then come the orders with 2 or more tex-locks in it
At the same time we start to pack for our international supporters
You have ordered a saddle mount? Those are still being mounted, so you’ll have a little while longer
On average, 300 packages leave our "holy halls" per day. 800 are currently on the way and we work our way until we reach the nearly 6000 pre-orders. At the latest in the middle of February and at the very start of the cycling season, you'll be securing your bike with tex–lock.

Have a nice Weekend

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Jawel,....de Tex-Lock is vandaag binnen gekomen.
Ik heb de XL-versie besteld (180 cm lengte) en met ongelijke uiteinden.
Fotootjes gevoegd; met mijn bril+koker als vergelijking.

Eerste indruk is uitstekend:
- nette tas/zak;
- keurige afwerking;
- slot ook "niet scherp" afgewerkt;
- het gevoel van deze stoffen ketting is echt zacht. Dit gaat niet tot krassen leiden. En deze stofzuigerslang voelt serieus sterk en vertrouwenwekkend aan;
- stukken lichter dan m'n huidige ketting die bovendien stukken korter is en niet zo flexibel.

Met deze stofzuigerslang is vastleggen aan een boom of paal echt stukken eenvoudiger.

Morgen testen,
Reinout
Bijlagen
DSCN0328.JPG
DSCN0328.JPG (957.83 KiB) 3245 keer bekeken
DSCN0329.JPG
DSCN0329.JPG (1.21 MiB) 3245 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

IK wacht nog even af tot er wat echte onafhankelijke tests van dit slot zijn. Als die resultaten Ok zijn (en ik hoop dat dat het geval is), dan koop ik me ook zo'n XL versie, maar dan black & grey of black & gold.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice. Ik had 'm al gezien op Eurobike, en het materiaal is echt heel erg prettig. Bovendien weegt de kabel heel erg weinig, waardoor je inderdaad makkelijk een 180cm versie kunt nemen. Met een ketting van 180cm sleep je zo een paar kilo meer mee.

Ik twijfel nog of ik ga wachten op een ART keurmerk of niet. Het scheelt dat ik niet meer in de grote stad woon, dus een goed, vertragend slot - en dat is deze kabel absoluut- volstaat in principe sowieso. (Ik heb bijvoorbeeld dit hele weekend met mijn wazige hoofd mijn autosleutels in de auto laten liggen, niks aan de hand. In Utrecht was mijn auto gegarandeerd binnen een paar uur gestolen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Indien dit slot een fatsoenlijke ART-certificaat krijgt, denk ik wel dat Tex-lock hun productiecapaciteit flink mogen opvoeren.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep. Denk ik ook.

Het is jammer dat de Tex-Lock een initiatief is van een zeer klein ploegje, en die ART certificering zal ongetwijfeld een stevige bak met geld kosten. Hoe de ontwerpers dit in hun kosten-baten analyse zien weet ik helaas niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 15 feb 2018, 22:26 Yep. Denk ik ook.

Het is jammer dat de Tex-Lock een initiatief is van een zeer klein ploegje, en die ART certificering zal ongetwijfeld een stevige bak met geld kosten. Hoe de ontwerpers dit in hun kosten-baten analyse zien weet ik helaas niet.
Ze geven in FAQ aan dat ze het proces opstarten zodra de serieproductie is aangevangen

"Wir haben das tex-lock verschiedensten Angriffen mit Werkzeugen wie Cutter, Bolzenschneider, Feuerzeug oder Säge ausgesetzt, bevor wir das Projekt öffentlich gemacht haben. So können wir sagen, dass das tex-lock mit der mechanischen Widerstandsfähigkeit einer guten Stahlkette vergleichbar ist.

Wir planen mit dem Serienprodukt ein ATR2-Rating (das ist ein niederländischer Standard) zu erreichen. Mit dem fertigen Serienprodukt werden wir diesen nächsten Schritt tun: Geld in die Hand nehmen - zum Beispiel für die Zertifizierung.
Zu jetzigen Zeitpunkt gibt es kein unabhängiges Zertifikat. Wir haben unser Schloss allerdings selbst und mit Fachleuten prüfen lassen, wie Ihr in den Videos sehen könnt, die rechts neben dem Text verlinkt sind.


Das tex—lock ist nicht (wie in manchen Presseberichten zu lesen) unzerstörbar!!!"
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie