Kun je de ANWB Wegenwacht bellen bij een lekke band?

Plaats reactie
ErikW
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2018, 10:09

Kon het antwoord niet op het forum vinden, vandaar de vraag; zou je als ANWB wegenwachtlid ze ook voor een lekke band mogen bellen. Het is een voertuig met een kenteken zou je zeggen.

Reden dat ik het vraag is dat er vanmorgen veel takken op de weg lagen en de ketting eraf liep, dat lukt wel maar in een sneeuwbui een bandplakken zie ik niet zitten.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Zie https://www.anwb.nl/wegenwacht/bromfiets.

Note: ik heb de voorwaarden nog niet gelezen (https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... s-2017.pdf).

Ik denk dat er dus wel mogelijkheden zijn om de ANWB in te roepen bij pech. Ik zit zelf bij ENRA, en die constructie is me veel te duur. Ik ben op zoek naar iets anders. De informatie op de website van de ANWB spreekt me wel aan.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Je kunt inderdaad bij de ANWB een lidmaatschap wegenwacht “ bromfiets” afsluiten.

WegenwachtBromfietsService:vervoermiddelmeteenkentekenplaatop minimaal 2 wielen met een maximale snelheid tot 45 km per uur.


Sleutelhulp
Wij proberen op de plek waar uw voertuig staat deze door een (nood)reparatie weer aan het rijden te krijgen of zorgen ervoor dat rijden weer verantwoord is


Dus prima voor Stomers met lekke banden :mrgreen:
+ST2S and n-joying it to the max...
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

6 Welke voertuigen helpen wij?
• Wegenwacht Fiets Service (onderdeel van de ANWB Fietspas): niet
gemotoriseerd vervoermiddel op minimaal twee wielen wat in beweging
wordt gezet door spierkracht. (inclusief E bikes).

Veeeel goedkoper dan ENRA....47, euro per jaar :bp: :bp:

Jullie zijn toppers,bedankt !
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Jantje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 nov 2017, 21:10
Locatie: Leiden

Voor zover ik het goed begrijp: ENRA hulpdienst repareert niet ! Brengt je alleen terug naar het beginpunt van je rit...samen met diegene waarmee je aan het fietsen bent....
Wit met blauwe XT1-X, 814 Kwh accu, Thudbaster cane-creek zadelpen, SKS XXL Spoiler-spatlap, 24 Km enkele reis Hoofddorp
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik kreeg te horen dat je bij de ANWB een Bromfiets verzekering moest hebben, maar duidelijk is het niet:
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (41.87 KiB) 5257 keer bekeken
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Nee je hoeft geen verzekering te hebben om bromfiers service te krijgen.

Je kunt bromfiets service als apart product afnemen a 47,- per jaar (+ evt 15,- anwb lidmaatschap als je nog geen lid bent)

Dit is in feite een zelfde product als wegenwacht service voor de auto, maar dan voor je fiets.
Wegenwacht service voor de auto heeft ook niks met de autoverzekering van de anwb te maken
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik kreeg te horen dat je bij de ANWB een Bromfiets verzekering
bedoelde ANWB Bromfiets Service...

Anwb Fiets service was niet voldoende.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Plaats reactie