Actioncam

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn GoPro zit inmiddels ook op de Stromer. Ik had de camera niet meer gebruikt sinds mijn ongeval nu bijna twee jaar geleden. De batterij was niet eens leeg zeg, geweldig. Alle filmpjes verplaatst naar de computer dus ik heb weer plek voor uren filmplezier.

De GoPro zit nu op mijn stuur, maar ik ben op zoek naar een mogelijkheid om deze aan het frame te bevestigen, zodat-ie de bewegingen van het stuur niet mee pakt. Voorspatbord zou ook een optie zijn, maar dan beweegt-ie alsnog mee met het wiel. Ik moet nog even bekijken of op de door mij beoogde plek op het frame de kabels niet worden mee gefilmd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Kun je hem niet aan het niet verende deel van je voorvork bevestigen Stromeur?

Ik heb net een proefrit met de cam van mijn zoon gemaakt of zogezegd meerdere.
Paar zonder GPS en toen we het eindelijk voor elkaar hadden, bleek de accu halverwege de rit leeg.

Morgen weer eens proberen. En dan bewerken en misschien leuk muziekje eronder.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Patrikius schreef: 07 jan 2018, 21:05 Kun je hem niet aan het niet verende deel van je voorvork bevestigen Stromeur?
Heb ik bekeken en past ook wel, maar dan draait-ie alsnog mee met het stuur/wiel. Ik hen een licht gebogen plak-mount nodig, dan kan-ie aan de zijkant van het balhoofd. (Maar die gebogen variant zit al op mijn paardrijcap.) Ik heb er nu eentje in bestelling staan. (Bij Alie, want GoPro is echt zo aso met de prijzen!)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ja klopt is idd niet best wat ze voor dat spul durven te vragen.
Ga ook maar ff shoppen bij Ali.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Stromeur schreef: 07 jan 2018, 20:44 De GoPro zit nu op mijn stuur, maar ik ben op zoek naar een mogelijkheid om deze aan het frame te bevestigen, zodat-ie de bewegingen van het stuur niet mee pakt.
Aan de zijkant van de onderste framebuis, vlak achter het balhoofd kan ook een goede optie zijn. Eventueel met GoPro zuignap of 'vaste' plakvoet moet lukken.
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb een enorm pakket besteld bij Alie, voor drie tientjes. O.a. een frame dat ik sinds mijn ongeval kwijt ben, plakmounts, hoofd- en borstband, statiefjes. De hele rambam voor een prijs waarvoor ik in Nederland twee plakmounts zou kunnen kopen ofzo.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RHJ schreef: 07 jan 2018, 21:17 Aan de zijkant van de onderste framebuis, vlak achter het balhoofd kan ook een goede optie zijn. Eventueel met GoPro zuignap of 'vaste' plakvoet moet lukken.
Zat ik ook naar te kijken en ik denk dat dit 'm inderdaad wordt.

De GoPro kan behoorlijk "wide" filmen en ik wil niet het halve beeld vol Stromerframe hebben. Vandaar dat ik nu kijk naar nét achter het balhoofd. Vaste plakvoet staat in bestelling, want ik moet er daarvoor weer eentje hebben die iets gebogen is, plus een safety kabeltje voor het geval dat-ie los laat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 07 jan 2018, 21:20 Ik heb een enorm pakket besteld bij Alie, voor drie tientjes. O.a. een frame dat ik sinds mijn ongeval kwijt ben, plakmounts, hoofd- en borstband, statiefjes. De hele rambam voor een prijs waarvoor ik in Nederland twee plakmounts zou kunnen kopen ofzo.
Of je koopt een goedkope camera met alle denkbare mounts en toebehoren voor eveneens 30 euro en dan heb je opeens ook een rearviewcam of bodycam... :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

True, alleen wil ik een aanzienlijk betere beeldkwaliteit en meer mogelijkheden dan jouw cam biedt.

Overigens kost de camera die ik nu in gebruik heb tegenwoordig ook nog maar rond de 150 euro. Maar ik geef toe: ik heb er destijds meer voor betaald, want toen was hij er net. Ik vind deze GoPro het huidige prijsverschil met de budget-camera's absoluut waard, ook omdat-ie ontzettend compact is en ik niet als een Hamsterwekenhamster met zo'n lomp ding op mijn hoofd door de wereld wens te gaan. Daarnaast reis ik altijd met extreem weinig bagage, en dan is alles wat compact en licht is interessant. (Ik ben me destijds helemaal wild geschrokken van het gewicht van de Stromer, ik moest echt even wennen aan dat concept.)

Maar of je het bedrag ervoor over hebt dat is een persoonlijke afweging. Jouw cam biedt absoluut veel bang for buck.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Stromeur schreef: 07 jan 2018, 21:32 True, ook omdat-ie ontzettend compact is
GoPro Hero 4 of 5 session?? De 5 session (met o.a. 4K filmmogelijkheid en beeldstabilisatie!! :bp: :cool2: ) kost op dit moment nog 'slechts' ca. 215.... Heerlijke actioncam.
+STROMER- ST5
Plaats reactie