voorlicht

Plaats reactie
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

zijn er mensen die ervaring hebben met hele felle voorlichten?
Momenteel is het altijd mooi klaar om te fietsen, in het najaar vrees ik dat het jaagpad pikkedonker zal zijn. Ik vermoed dan ook dat m'n standaard ST1X-licht het niet zal redden!
Ik ben dus nu al stilaan op zoek naar een alternatief om het volledige jaagpad zowat in 't licht te zetten en kwam bij de ultra-heldere leds uit op aliexpress,
zoiets bv.:
Schermafbeelding 2017-06-29 om 19.56.52.png
Schermafbeelding 2017-06-29 om 19.56.52.png (61.83 KiB) 5821 keer bekeken
of
Schermafbeelding 2017-06-29 om 20.01.16.png
Schermafbeelding 2017-06-29 om 20.01.16.png (182.43 KiB) 5821 keer bekeken
kost echt bijna niets...
en zijn er mensen met ervaring met aliexpress want heb hier eigenlijk nog nooit iets durven bestellen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb geen ervaring met superfelle fietsverlichting, wel met aliexpress. Dat gaat eigenlijk altijd wel goed, mits je de volgende zaken in gedachten houdt:

- Vaak een zeer lange levertijd. Als de verkoper via reguliere lokale pakketpost verzendt, kan er zomaar 6 weken of langer overheen gaan. Douane kan ook vertraging geven.
- Lees de return policy van de verkoper goed door, en houd er rekening mee dat iets terugsturen naar Azie veelal op jouw kosten zal gebeuren.
- De kwaliteit van de geleverde producten is wisselend. Bekijk ook de ratings van de verkoper om een beetje een indruk te krijgen. Zelf heb ik er nog nooit een miskoop gedaan. Een collega van me doet er zelfs rustig “grote” aankopen zoals smartphone en luxe autoradio, gaat allemaal prima.
- Garantie zal wellicht wel gegeven worden, maar ook hier geldt: je mag je product zelf opsturen naar Azie. Kost tijd en geld.
- Hou er rekening mee dat het domweg mis kan gaan. Geld kwijt, pakket kwijt, product niet naar wens of stuk etc, en dan hangt het van de verkoper af hoe goed je geholpen wordt. Sommigen hebben een prima Engelstalige klantenservice, bij anderen verloopt e-mailen moeizamer.

Zelf koop ik rustig tot een euro of 100 via aliexpress, daarboven waag ik me er niet aan. Ook bij producten waarbij kwaliteit essentieel is, doe ik het niet. Die lampen die je gevonden hebt, ik weet niet wat ze kosten maar dit is typisch een product waarvoor ik wel een gokje durf te wagen op aliexpress.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

bedankt voor je uitleg over de site,
ik denk dat ik het er inderdaad maar eens zal op wagen, de lamp kost slechts 10dollar, daarvoor wil ik het zeker wel proberen!
Ik heb al veel goede dingen gehoord over de supernova van de ST2s maar dat ding is voor mij gewoon véél te duur.
Iemand nog tips voor andere 'betaalbare' lichten?
evident
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2017, 22:54

op de st2 is de verlichting een beetje matig als je wat harder rijdt in het donker.
heb gekozen voor een bijzetlamp op het stuur met een oplaadbare batterij die in een houder op het frame is geplaatst.
dat geeft een berg licht de accu is meer dan voldoende groot en houdt het langer vol dan de accu van de stromer zelf.
de lamp is schakelbaar met een radiografisch zendertje wat ik op mijn stuurpen heb gemonteerd,
vier standen schakelbaar 3000 lumen ( volgens de fabrikant )
in de stad gebruik ik de lamp niet maar in het buitengebied des te meer.
makkelijk afneembaar dus je kunt ook nog eens schijnen voor een huisnummer of richtingbord
is redelijk prijzig , maar goedkoper dan een ongeval .
merk : magicshine eagle f3 front
Bijlagen
stuur stromer  003.jpg
stuur stromer 003.jpg (152.92 KiB) 5749 keer bekeken
stuur stromer  002.jpg
stuur stromer 002.jpg (122.52 KiB) 5749 keer bekeken
Lomito

Dat is een flinke bak licht en ik weet hoe goed dat in het donker van pas komt. Op mijn fiets zit een soort van mini-bouwlamp (M99 Supernova Pro) met daarin dagrijlicht (altijd aan), dimlicht (schakelt automatisch) en grootlicht dat ik vanaf het stuur kan schakelen. Met de 1600 lumen zet je een heel bos in het licht, ik heb al eens de LF4 gereden in het donker door de bossen van Oosterbeek/Doorwerth, overal snelle bochtjes en boomstronken maar geen probleem.

Het grootlicht is zo sterk dat dit overdag verblindend is op korte afstand en is dan ook zeer praktisch om een waarschuwingssignaal te geven aan automobilisten die een voorrangsfietspad blokkeren en je snelheid verkeerd inschatten.

Met 3000 lumen overtref je mijn bouwlamp aanzienlijk maar ik weet zeker dat je daar plezier van gaat hebben. :hy:
evident
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2017, 22:54

lomito,

ja op de s2s zit inderdaad zo'n fantastische lamp.
ben al een tijdje aan het speuren of die m99 supernova pro ook op de s2 kan worden geplaatst.
voor zover mij nu bekend gaat dat niet direct lukken.
de lamp kan dacht ik al wel worden geleverd maar de aanpassingen aan de firmware van de s2 zijn nog een "probleempje" . ook de voeding ( de pro trekt wel wat stroom ) schijnt niet voldoende te zijn via de bestaande bedrading.
inderdaad geeft die magicshine echt een berg licht ( en verblindend voor tegenliggers ) ik gebruik hem dus altijd in combinatie met de standaard verliching op de s2. drukje op de knop en hij is uit, of even de hand ervoor :-)
er is ook een m99 supernova ( zonder pro ) die al een stuk meer licht zou geven dan de huidige gemonteerde lamp.
wellicht dat ik daar eens naar ga kijken maar voorlopig bevalt deze extra lamp oplossing mij best.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Woensdag nacht ook ervaren dat alhoewel de lamp van mijn ST1 goed licht geeft dit toch onvoldoende is om op overlichte jaagpaden veilig te kunnen doorfietsen. Daar zal ook nog iets aan gedaan moeten worden zodat we niet over slapende eenden, ganzen of andere diersoorten rijden met alle gevolgen van dien.
Er was ook nog een stukje mist en dan wordt het helemaal leuk.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Hier geen grootse aanpassingen aan m'n fiets, wel enkele kleine aanvullingen...
collage.jpg
collage.jpg (252.26 KiB) 5685 keer bekeken
- een sterker voorlichtje met accupack die net onder m'n stuurpen past. Ook ik heb een lang stuk onverlicht jaagpad, ik zal zien of deze aanvulling voldoende is (gekocht via amazon, 1200lm, als dat klopt?!, merkloos, Chinees dus...)

- een knog achterlicht voor betere zichtbaarheid langs de auto's

- een crane E-ne bel, duidelijk een pak beter dan de standaard bel (die me in de steek liet in de regen), waarschijnlijk niet zoals de spurcycle maar koste dan ook minder dan de helft ...)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Crane is inderdaad ook een bekende imitatie van de SpurCycle. Al heeft Crane vooral het concept in grote lijnen overgenomen en de bel niet onderdeeltje voor onderdeeltje gekopieerd.

Indrukwekkende cockpits komen hier voorbij :bf:

Ik lees nog even vrolijk mee, want ik heb 30km enkele reis over veelal onverlichte vent- en trekwegen, dus het zal er deze winter wel van komen dat ik er ook een sterkere koplamp bij ga plaatsen. Dank voor alle voorbeelden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie