Actioncam

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Daniel1975 schreef: 06 jun 2019, 20:14 Netjes zo!

En hoe doe je dan? Ritje filmen, geen bijzonderheden ritje weer wissen?
Yep. Vanochtend een vosje onderweg tegen gekomen. Altijd leuk om te zien.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 06 jun 2019, 21:56 Voor wat betreft de warmte ga ik het merken. Koelribben lopen van boven naar achteren, onder is vlak.
En je hebt een safety-kabeltje eraan, dus kan toch niet fout. Ik ben benieuwd. Ook naar de beelden trouwens :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Wat mij betreft mag de actioncam zo duidelijk mogelijk in het zicht komen van andere weggebruikers zodat ze WETEN dat ze gefilmd worden. Dan zijn ze meestal ineens al een stuk kalmer als ze weten dat ze in beeld zijn.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Lamkram schreef: 06 jun 2019, 20:10 Vandaag de Gopro getest op de nieuwe lokatie. Onder de bouwlamp met 3M mount. Bleef heen (regen) en terug prima zitten. Heb er alle vertrouwen in. Mount zit als een huis.

Groet Mark
Ik heb mijn houdertje inmiddels ook binnen. Ziet er goed uit, maar sleufgaten zijn gemaakt voor M5 boutjes, terwijl het stuur vast zit met M6 boutjes. De sleufgaten heb ik inmiddels aangepast, maar langere zwarte rvs M6 boutjes heb ik helaas niet liggen en ook afstandbusjes om de houder iets naar voren te monteren heb ik niet. Daar ga ik hopelijk op termijn wel een keer tegenaan lopen. Voorlopig wil ik daarom de oplossing van Lamkram gaan toepassen. Mark, hoe zijn jouw ervaringen met de geplakte mount na de eerste paar weken??
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

jannijm schreef: 22 jun 2019, 09:31
Lamkram schreef: 06 jun 2019, 20:10 Vandaag de Gopro getest op de nieuwe lokatie. Onder de bouwlamp met 3M mount. Bleef heen (regen) en terug prima zitten. Heb er alle vertrouwen in. Mount zit als een huis.

Groet Mark
Ik heb mijn houdertje inmiddels ook binnen. Ziet er goed uit, maar sleufgaten zijn gemaakt voor M5 boutjes, terwijl het stuur vast zit met M6 boutjes. De sleufgaten heb ik inmiddels aangepast, maar langere zwarte rvs M6 boutjes heb ik helaas niet liggen en ook afstandbusjes om de houder iets naar voren te monteren heb ik niet. Daar ga ik hopelijk op termijn wel een keer tegenaan lopen. Voorlopig wil ik daarom de oplossing van Lamkram gaan toepassen. Mark, hoe zijn jouw ervaringen met de geplakte mount na de eerste paar weken??
Zit echt als een huis. Ik ga zo een leuke rit maken en de camera er net opgezet. Zit muurvast. Het beeld ziet er ook mooi uit. Ik dacht misschien te laag maar dat valt gelukkig mee. Ik heb de houder wel extra geborgd met een safetybandje. Mocht de mount toch loskomen, wat ik echt niet verwacht, blijft hij daaraan bungelen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

:ay Bedankt.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ben momenteel ook aan het kijken om een actioncam aan te schaffen en daarbij komt vooral de Cycliq fly 12CE in beeld. Ik heb al verschillende manieren gezien om deze te bevestigen maar vraag me vooral af of de standaard montage wel past op het stuur van een ST1X.
Verder ben ik ook heel benieuwd naar de ervaringen met deze camera, en eventuele voorbeeldfilmpjes.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Ervaringen over de Cycliq Fly 12 kun je hier op het forum wel vinden, ik ben er enthousiast over. Ook heb ik wat filmpjes gepost welke ik met de camera heb gemaakt. Ik gebruik hem met name tijdens woon-werkritten om ongewenste situaties vast te leggen. Met de bijgeleverde universal mount is hij eenvoudig op je stuur te monteren.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Bedankt, ben me ondertussen ook door deze draad aan het worstelen en al enkele interessante dingen gelezen.
Zit er software bij om filmpjes te maken? Heb ook een filmpje gezien "powered by Strava", hoe zit dat juist?
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Er zit software bij de Fly 12 om filmpjes te maken. Wanneer je ook Strava gebruikt geeft de bijgeleverde software de mogelijkheid om Strava data te koppelen aan je filmmateriaal. Je krijgt dan inderdaad de "powered by Strava" melding in het filmpje te zien, samen met de Strava data.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Plaats reactie