Actioncam

Lomito

Fotootjes zijn best leuk maar er gaat niets boven bewegende beelden met origineel geluid. Timelapse hoeft van mij niet, liever een puntig filmpje van 1-2 minuten met een spannende verkeerssituatie in real time dan een timelapse die ondanks de lapse nog teveel time kost.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Stromeur schreef: 27 jun 2017, 22:33 Goeie koop heb je gedaan. Ik zal de die van mij ook weer eens opsnorren, prima plan om wat leuke beelden te maken.
Jij weet vast wel uit je hoofd de diameter van het dikste/middelste deel van het stuur, ivm een gopro houder? ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

32mm.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Stromeur schreef: 28 jun 2017, 08:3632mm.
Sylvipedia :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zal mijn forumnaam veranderen :geek:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

[Berichten over de action cam verplaatst vanuit het Stromer-avonturentopic. Stromeur.]
AmPeer schreef: 05 jan 2018, 18:05 Heftig verhaal weer: Frontale botsing.
Beterschap voorzover fysiek of ego geschaad zijn

Tja.... Action camera
het wordt wel vol op mijn stuur of zuid je 'm op je helm gaan dragen Chris ?

Ik kijk al uit naar je mooie natuuropnames al stromerend.
(niet op de crash opnames ; dat gun ik je niet :D )
Weet ik toch, dat gun je niemand. :az

Stuur of helm... op de helm kun je meer in beeld brengen (hoger en de camera draait mee) maar om nu rond te rijden als een gedownplayde streetview-auto :ai Ik denk dat ik beide opties gewoon moet gaan uitproberen. Ik zie een bodycam ook nog als optie die op de kleding te dragen is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met de action cam op je hoofd krijg je inderdaad goed in beeld waar je heen kijkt (al moet je leren om niet alleen met je ogen te draaien, maar je hele hoofd mee te bewegen), maar het beeld wordt er wel onrustiger van. Omdat je hoofd veel meer en veel sneller beweegt dan dat je denkt. Mijn hoofd iig wel, maar ik ben ook een redelijk beweeglijke druktemaker.

Mijn eerste GoPro filmpjes te paard op Terschelling waren één groot heen & weer gezoef. Niet om aan te zien, al helemaal niet als je in groothoek/extra wide/breedbeeld/dinges filmt. Ik heb mezelf moeten leren om ruuuuuuuustig met mijn hele hoofd van l naar r en terug te kijken om de omgeving goed op beeld te krijgen.

Met de action cam op je fiets wordt je beeld veel stabieler. Ik vind het ook mooier, en voor de Stromer uitstekend geschikt omdat het toch vooral om de tocht gaat, en de soepele snelheid waarmee je door het landschap Stromert.

Bodycam is inderdaad een prima tussenoplossing. Minder onrustig dan op je hoofd, en handig als er onverhoopt onderweg wat gebeurt, omdat alles tijdens en daarna dus echt bij jou wordt gefilmd, in plaats van dat je na een enge valpartij alleen nog een paar grassprieten in beeld ziet vanaf je Stromer in de berm.
Plus een Bodycam is wat minder voor schut dan zo'n joekel bovenop je helm. Al kun je sommige cams, zoals mijn Hero 5 Session, ook wel aardig ver voorop je helm kwijt.

Hangt er dus een beetje vanaf wat je wilt bereiken met de beelden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Na wat rondkijken heb ik een goedkope action cam gevonden, een Nikkei Extreme2 voor 30 euro (inclusief bezorging) inclusief mounts voor helm en stuur.
Bij de minstens 10x duurdere GoPro camera's zitten die mounts er niet eens bij... :ai :bj

Gisteravond besteld, vandaag bezorgd... :cool2:
Lomito

Stromeur bedankt voor het verplaatsen!

Vanmiddag ontving ik de camera (binnen 14 uur na bestelling :bf: ) met een enorme berg toebehoren: USB-kabel, oplaadstekker, riempjes, tieraps, staalkabeltje, mount voor helm, kleding en stuur, diverse verloopstukjes om de camera juist te positioneren en fixeren, waterdichte/transparante omhulling, reservedeurtje voor die omhulling, extra dubbelzijdige tape... schandalig compleet voor slechts 30 euro. Ik snap niet hoe ze het doen maar het werkt.

Oké, de beelden zijn niet gestabiliseerd waardoor de beelden wat schokkerig zijn maar beeldhoek en scherpte zijn voldoende, daar hoef ik echt geen € 300 voor uit te geven.

Na het uitpakken naarstig op zoek naar de micro-SD kaart die ergens in huis moest rondslingeren, uiteindelijk gevonden in de dashcam van de auto die nog geïnstalleerd moet worden. Vervolgens naar de dealer om wat langere boutjes te halen voor de stuurmount (om het dikke deel) en vervolgens een eerste testrit (12 km) gemaakt. Bij thuiskomst bleek de SD-kaart nog vol met autoritjes en slechts 1 moovietje van het laatste stukkie. Beelden beoordeeld en gelijk de instellingen langsgelopen zoals het aanzetten van geluidsopname, intervallen e.d.

Het begint te schemeren, een mooie gelegenheid om over een uurtje de eerste rit te maken over het strandpark Slijk-Ewijk en de Waaldijk om te zien wat de camera presteert bij minimale zichtomstandigheden.

Heeft iemand nog een tip voor een eenvoudig en gratis beeldbewerkingsprogramma. Ik heb uiteraard MovieMaker maar dat is niet echt je van het...
Plaats reactie