Actioncam

JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Saskia schreef: 11 nov 2019, 00:35 Ik heb trouwens ook alvast het vallen uitgetest met de Stromer; pols gebroken, bijna uit stilstand, tijdens domme glibberpartij op natuurstenen dorpel hier op de Vismarkt. Vier tot zes weken gips, voorlopig niet fietsen dus :bh:
Ai, dat was erg een erg onfortuinlijke val, ik hoop de je er snel van geneest.
Maar bedankt dat je ons herinnert aan de gevaarlijke gladde natuursteen bij nat weer. Mag ik ook vragen met welke banden je reed? De originele Pirelli's?
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Saskia
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 aug 2019, 13:10
Locatie: Groningen

Dank heren voor de beterschapswensen.
De banden zijn inderdaad van Pirelli
ST3 Anniversary Edition, Kinekt 2.1 zadelpen, 105 cassette, 983 Wh accu
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Eerste gebruikservaringen SJCAM Bodycam A10 om te filmen op de Stromer.
989F61AB-06BC-472E-B283-311F8B913095.jpeg
989F61AB-06BC-472E-B283-311F8B913095.jpeg (10.19 KiB) 3476 keer bekeken
Na mijn aanrijding in november had ik me voorgenomen met een camera te gaan Stromeren.
Heb verschillende systemen en prijzen vergeleken. Eerst gedachte was om voor een dual motorcamera systeem te gaan maar uiteindelijk is er gekozen voor een bodycam.

Algemeen:
De SJCAM A10 weeg 120 gram en is in formaat vergelijkbaar met een GoPro Hero 7. De BC A10 heeft een verticaal portretformaat.
De BC A10 ondersteunt microSD geheugenkaartjes tot 64 GB. Ik rijd met een 64 GB van Kingston.

IR:
Naast de standaard features die de meeste camera's hebben heeft de BC A10 een night-vision functie dmv. IR. Bij bekijken van de filmpjes kun je waarnemen dat de IR automatisch ingeschakeld wordt. Wanneer de lichtgevoelige cel te weinig licht registreert schakelt de camera van kleurenopname naar IR modus (zwart-wit). Op het filmpje wordt dit met en tik geregistreerd.
Grappig wanneer je onder lantaarnpalen doorfietst en de camera steeds blijft omschakelen terwijl hij door filmt.

Geheugen:
DE BC A10 filmt standaard in 720p 30 fps (maar kan ook 1080p of 1296p) en dat vind ik voor het doel rittenregistratie meer dan voldoende. Fotoresolutie is mogelijk in 3, 5, 8, 10 en 12M.
Het geheugen wordt hierdoor gespaard. HD vind ik voor dit doel niet nodig.
De filmpjes worden standaard in partities van 3 minuten opgeslagen en in een reeds van bestanden chronologisch op datum en tijd in het geheugen geordend. Je kunt ze eenvoudig via het menu in de display van de camera selecteren en terugkijken. Hierbij zie je een redelijk nauwkeurig beeld van de omgeving maar nummerborden van voorbijrazende auto's zijn in het scherm niet te lezen. Hiervoor moeten de beelden naar een telefoon of PC worden overgezet en op groter scherm bekeken worden.
Geluid is prima en de IR doet vertrouwd zijn werk. Met de Supernova Pro van de ST2s heb ik natuurlijk voordeel maar ook op filmpjes van wandelingen in het donker kun je in IR modus veel terugzien van de omgeving om afstand van enkele meters.

Accuduur:
De BC A10 heeft een accu met 2650 mAh en zou hiermee volgens producent 6 uur kunnen filmen.
Mijn rit was 30 minuten en ik kan na het bekijken van verschillende filmpjes zonder bijladen nog geen verbruik zien van de accu capaciteit.

Geluid:
Omgevingsgeluid zoals voorbijrijdende auto's, honden en pratende mensen dicht in de buurt worden helder geregistreerd.
Het geluid van de speakertjes van mijn Cratoni Smartride (vnl hoge tonen) komen als licht achtergrond geluid door maar melodieën zijn niet te herkennen. De BC A10 heeft een dubbele microfoon en dit helpt hem bij het opnemen van stemmen. Ondanks de stevige wind van morgen hoor ik uit de speaker van de camera nauwelijks windgeruis. Hoe dit op een telefoon is weet ik nog niet.

Beeld:
Helder beeld met voldoende detaillering voor rittenregistratie.
Je kunt datum en tijd in de vorm van een watermerk op de filmpjes laten drukken.

Wifi:
2,4 GHZ ingebouwd maar nog niet getest.

Bevestiging:
De camera komt met drie bevestigingsclips. 2 voor op de kleding en 1 adapter voor een dashcam systeem. Voor het ophangen in een auto mist de 2e unit hiervoor.
Het is nog even een dingetje om de stand van de camera juist ingesteld te krijgen op het horizontale vlak. Bevestigd op een schouderband van een klein rugzakje draait hij iets naar rechts. Ik wil dit nog aanpassen met een hardschuin beugel achter de klip zodat het zichtveld meer op links passerende auto's gericht wordt.

Eerste indruk:
De camera is van prima bouwkwaliteit en als getest ook stootbestendig(liet hem al een keer vallen).
Het beeld is geschikt voor rittenregistratie en de IR modus is handig.
Bevestiging om zoveel mogelijk nuttige beelden te verzamelen is een aandachtspunt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Heb de camera nu 3 uur en 45 minuten in gebruik na de eerste acculading.
Heb 108 partities op de MicroSD staan.
Accucapaciteit staat op 50%.
Nog ruim 7 uur ruimte op de kaart.

Tijdens mist in IR modus heel gedetailleerd beeld en veel helderder dan met het blote oog.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Heb je wat voorbeeldjes voor ons? Een beetje beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden.
Witte ST3 van maart 2019
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Henry schreef: 06 feb 2020, 10:02 Heb je wat voorbeeldjes voor ons? Een beetje beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden.
Daar zal ik voor zorgen wanneer de kaart uitgelezen is en ik de filmpjes online kan zetten. (tips?)
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

JouwBuis werkt altijd wel.
Eerst een account aanmaken en daarna uploaden.
Witte ST3 van maart 2019
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

Weet er soms iemand of de snelheid die weergegeven wordt op de videobeelden opgenomen met een Cycliq Fly12ce kan gewijzigd worden van miles naar Km/h?
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Impressie beelden met de IR modus van de SJCAM A-10 bodycam tijdens een mistige ochtendrit waar ik zelf tot 50 meter zicht had.
Moet nog wat prutsen om de horizontaal goed te krijgen. Excuus daarvoor.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Beelden zien er goed uit.
Hoe heb je deze bodycam op jouw body bevestigd?
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie