Ketting vs broek

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hou wel van een beetje pionieren, maar ik zou dit projectiel ook niet in de buurt van mijn drivetrain willen hebben, sorry.

Waarom denk je dat de lease-maatschappij geen modificaties toestaat? En wat denk je dat je verzekering ervan vindt als hiermee ten val komt en en passent je Stromer total loss rijdt, of in je val een ander verwondt?

Dit is een schoolvoorbeeld van waarom niet-officiële mods door eindgebruikers dus niet zijn toegestaan. Wettelijk niet, door Stromer niet (garantie) en door allerlei andere betrokken bedrijven niet.

Gewoon een lange strakke koersbroek aantrekken, of je broek in je lange sok doen, één of meer boekbandjes (metalen klem of klittebandje) gebruiken of middelhoge overschoenen over je broek aantrekken en je bent overal vanaf.

PS: MDF verandert in papperige meuk zodra het nat wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Idd, dit is de moeilijkste oplossing voor een simpel probleem.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Helemaal mee eens. Ik heb bij mijn fiets (geen Stromer) de ketting "kast" juist verwijderd omdat het een knullig onding is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Waarom niet de ouderwetse maar o zo handige broekklemmen? Zelf heb ik een fluo setje in gebruik, is nog veilig ook in het donker!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Ik heb er nu ruim 3500 km opzitten met de ST3 en nooit enig smeersel aan mijn broekspijpen gehad. :ay

Ik bekeek de foto met de foeilelijke ketting kast en zag dat de ketting gesmeerd werd met olie :o , ik denk dat daar het probleem ligt. Gebruik een ketting wax bijvorbeel Squirt dry lube en je bent volgens mij van je probleem en je ketting kast verlost. :d3:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Zelfs Wax maakt vieze vlekken op de broekspijp als die er tegenaan komt. De broekklem, klitteband (al dan niet fluoriserend) of een lange sok zijn simpelere en doeltreffende oplossingen, die ook nog eens veel goedkoper zijn. In een koersbroek (lang of kort) heb je er ook geen last van.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb bijna 4000 km gereden en smeer met olie (Shimano wet lube). Ik draag een normale broek met wat smallere pijpen anderaan. Geen probleem met olie aan de broek. Ik draag wel bewust een zwarte broek zodat een olievlekje niet meteen een “ramp” wordt.
De ketting en beschermring maak ik elke week schoon en de de ketting smeer ik ook elke week.
Dit is het lot van de constructie. Als je geen ketting en derailleur wilt zal je een SP van V&B (o.i.d) met riem moeten kopen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie