Ik hou wel van een beetje pionieren, maar ik zou dit projectiel ook niet in de buurt van mijn drivetrain willen hebben, sorry.
Waarom denk je dat de lease-maatschappij geen modificaties toestaat? En wat denk je dat je verzekering ervan vindt als hiermee ten val komt en en passent je Stromer total loss rijdt, of in je val een ander verwondt?
Dit is een schoolvoorbeeld van waarom niet-officiële mods door eindgebruikers dus niet zijn toegestaan. Wettelijk niet, door Stromer niet (garantie) en door allerlei andere betrokken bedrijven niet.
Gewoon een lange strakke koersbroek aantrekken, of je broek in je lange sok doen, één of meer boekbandjes (metalen klem of klittebandje) gebruiken of middelhoge overschoenen over je broek aantrekken en je bent overal vanaf.
PS: MDF verandert in papperige meuk zodra het nat wordt.
Ketting vs broek
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Idd, dit is de moeilijkste oplossing voor een simpel probleem.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Helemaal mee eens. Ik heb bij mijn fiets (geen Stromer) de ketting "kast" juist verwijderd omdat het een knullig onding is.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
- Locatie: Oberwangen
Ik heb er nu ruim 3500 km opzitten met de ST3 en nooit enig smeersel aan mijn broekspijpen gehad.
Ik bekeek de foto met de foeilelijke ketting kast en zag dat de ketting gesmeerd werd met olie , ik denk dat daar het probleem ligt. Gebruik een ketting wax bijvorbeel Squirt dry lube en je bent volgens mij van je probleem en je ketting kast verlost.
Ik bekeek de foto met de foeilelijke ketting kast en zag dat de ketting gesmeerd werd met olie , ik denk dat daar het probleem ligt. Gebruik een ketting wax bijvorbeel Squirt dry lube en je bent volgens mij van je probleem en je ketting kast verlost.
ST 3 black matte , ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips , spatbordverlengers van Zijp techniek
Zelfs Wax maakt vieze vlekken op de broekspijp als die er tegenaan komt. De broekklem, klitteband (al dan niet fluoriserend) of een lange sok zijn simpelere en doeltreffende oplossingen, die ook nog eens veel goedkoper zijn. In een koersbroek (lang of kort) heb je er ook geen last van.
Witte ST3 van maart 2019
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Ik heb bijna 4000 km gereden en smeer met olie (Shimano wet lube). Ik draag een normale broek met wat smallere pijpen anderaan. Geen probleem met olie aan de broek. Ik draag wel bewust een zwarte broek zodat een olievlekje niet meteen een “ramp” wordt.
De ketting en beschermring maak ik elke week schoon en de de ketting smeer ik ook elke week.
Dit is het lot van de constructie. Als je geen ketting en derailleur wilt zal je een SP van V&B (o.i.d) met riem moeten kopen.
De ketting en beschermring maak ik elke week schoon en de de ketting smeer ik ook elke week.
Dit is het lot van de constructie. Als je geen ketting en derailleur wilt zal je een SP van V&B (o.i.d) met riem moeten kopen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv