Wat dubbelgevouwen karton tussen de beide remvoeringen inklemmen werkt inderdaad net zo goed als die plastic wiggen. Als het karton er stevig genoeg tussenklemt hoeft er ook geen elastiek i.o.d. aan de remhendel.
Vervoer Stromer met de wagen zonder trekhaak
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
+STROMER- ST5
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
Vanochtend nog even gekeken, de drager kan tot max 30kg. Moet 'm nog steeds op marktplaats zettenmarco-hlv schreef: ↑15 jan 2018, 16:45Heb ik vroeger ook gehad, was perfect en ik moet eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen in dit model heb dan in de trekhaak fietsendrager die ik nu heb.... Met dit model kun je veel meer vastsnoeren, die fiets valt er echt niet af, evt wat doeken op riskante plekken plaatsen.
Ik heb er nu ook eentje in de verpakking thuis liggen, toch iets sneller een auto met trekhaak gekocht dan verwacht. Geen idee wat die aankan. Volgens mij is 25kg redelijk standaard.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die maximale belastbaarheid van dat rekje neem ik met een zakje Jozo. Ik zou daar voor geen goud mijn Stromer aan hangen. Bij Thule geloof ik daar al wat meer in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
Dat mag, weet dat ik bij mijn eerste drager (was er eentje van Mottez) met gemak 2 fietsen er aanhing, (vroeger waren de fietsen iets zwaarder dan nu) zo vast als een huis, steviger dan menig trekhaakdrager tegenwoordig. Heb vaker een fiets daar vanaf zien stuiteren (ook bij mezelf) dan van zo'n achterbakdrager. Vaak door verkeerd bevestigen of plaatsen van de fiets.
Geef toe, een Stromer is wat anders, alleen het er op tillen is al een uitdaging an sich.
En of een Thule beter is, dat kan ik niet beoordelen. Ontwerp/Aanzicht zegt niet altijd iets, maar snap het wel dat je het zegt.
Geef toe, een Stromer is wat anders, alleen het er op tillen is al een uitdaging an sich.
En of een Thule beter is, dat kan ik niet beoordelen. Ontwerp/Aanzicht zegt niet altijd iets, maar snap het wel dat je het zegt.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het principe is hetzelfde, maar het ontwerp oogt veel deugdelijker. Ik ben op de Thule site nog op zoek gegaan naar een TüV keuring, maar dat hebben ze dan helaas weer niet. Kan toch best zijn hoor dat-ie hier misschien eens komt, dan kan ik veel makkelijker de fiets mee op de auto nemen en ergens anders wat gaan rondStromeren.
Eerst maar even sparen.
Eerst maar even sparen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb het gisteren ook zo uitgetest, ging prima!!!Stromeur schreef: ↑15 jan 2018, 14:48 Interessante optie. Ik heb ook een auto zonder trekhaak, en momenteel vervoer ik mijn Stromer in de kofferbak, met het voorwiel eruit. Het stuk karton gebruik ik om mijn auto en de Stromer tegen elkaar te beschermen, en om de Stromer op de kofferbak in te geleiden (karton stukje over de rand van de kofferbak neerleggen, Stromer erop leggen en voorzichtig aan het karton de wagen intrekken):
Mazda Stromer.jpg
Werkwijze:
Stevig en op maat gesneden karton op de kofferbodem (vlak) gelegd, groot genoeg zodat de bumper ook goed beschermd is.
-linker pedaal eraf gehaald, zodat de fiets "vlak" is
-uiteraard alles wat er van gewich af kan verwijdert; accu, slot bvb
-fiets met achterwiel eerst in de koffer, voorwiel hangt dan nog vrij over de kofferrand, voorwiel er dan uit nemen.
-Zacht achteruit duwen in de koffer (gaat probleemloos met karton)
-Nog beetje positioneren, zodat de koffers (weekje weg op hotel) er nog bij kunnen.
Enigste wat ik nog moet oplossen is het ophogen van het stuur, anders ligt het hele gewicht van de fiets op het voorste spatbord.
Hele operatie kan ik alleen, nooit het gevoel dat ik iets moet forceren, duurt 5 minuutjes, en dan moet ik het nog kalm aan doen ;-) Minimaal gereedschap nodig, steeksleutel 15mm, inbus en momentsleutel.
Thanks voor de tip, soms is het zo eenvoudig op te lossen ;-)
Is dat in een mazda break versie gelukt of ander model?Stromeur schreef: ↑15 jan 2018, 14:48 Interessante optie. Ik heb ook een auto zonder trekhaak, en momenteel vervoer ik mijn Stromer in de kofferbak, met het voorwiel eruit. Het stuk karton gebruik ik om mijn auto en de Stromer tegen elkaar te beschermen, en om de Stromer op de kofferbak in te geleiden (karton stukje over de rand van de kofferbak neerleggen, Stromer erop leggen en voorzichtig aan het karton de wagen intrekken):
Mazda Stromer.jpg
Stromer St2 Solar Impulse Limited Edition nr 383
983Wh Battery
Continental Top Contact 2 Tires
Abus Bordo Safety Slot
Abus Ace 2.0 Pedelec Helmet
Ortlieb city white fietstassen
Redshift ShockStop Suspension Stem
Spurcycle bell
983Wh Battery
Continental Top Contact 2 Tires
Abus Bordo Safety Slot
Abus Ace 2.0 Pedelec Helmet
Ortlieb city white fietstassen
Redshift ShockStop Suspension Stem
Spurcycle bell
Thnx in me astra j break moet dat zeker lukken
Stromer St2 Solar Impulse Limited Edition nr 383
983Wh Battery
Continental Top Contact 2 Tires
Abus Bordo Safety Slot
Abus Ace 2.0 Pedelec Helmet
Ortlieb city white fietstassen
Redshift ShockStop Suspension Stem
Spurcycle bell
983Wh Battery
Continental Top Contact 2 Tires
Abus Bordo Safety Slot
Abus Ace 2.0 Pedelec Helmet
Ortlieb city white fietstassen
Redshift ShockStop Suspension Stem
Spurcycle bell