Fietsstandaard voor onderhoud

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb de Lidl standaard voor licht onderhoud aan de racefiets. Betwijfel serieus op deze stevig genoeg is voor een Stromer van 28kg.
Voor de racer gaat het prima, maar dan hangt er 6.95kg aan, dus wel een verschilletje.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vertrouw die wiebeldingen ook voor geen meter als ik eerlijk ben. We zouden eigenlijk bij een forum-meeting eens wat van deze budget-statieven naast b.v. een Park Tool moeten houden ter vergelijk om erachter te komen of dat wantrouwen terecht is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb dat ding van Lidl voor licht onderhoud, het serieuzere werk doe ik op een Tacx Cycle Motion.
Dat is een stuk meer solide, kun je bijvoorbeeld ook serieus kracht zetten op de lagercups van je bottom bracket

Afbeelding
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik ben deze besteld, geschikt tot 57 kg:
Afbeelding
Binnenkort eens testen. Ik heb ruimte genoeg in de schuur om dit tegen de balken weg te schroeven.
ST1X 2018 ><>
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik vertrouw die wiebeldingen ook voor geen meter als ik eerlijk ben. We zouden eigenlijk bij een forum-meeting eens wat van deze budget-statieven naast b.v. een Park Tool moeten houden ter vergelijk om erachter te komen of dat wantrouwen terecht is.
Dat lijkt me geen slecht idee.
Ik heb nog niets gekocht omdat ik eerst zeker wil weten dat de drager een Stromer fatsoenlijk kan houden.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Binnenkort eens testen. Ik heb ruimte genoeg in de schuur om dit tegen de balken weg te schroeven.
Bij mij heb ik zoiets tegen de balken geschroefd, maar als je kracht moet zetten gaat de hele fiets alle kanten in.
Ook om overal goed bij te kunnen is het geen geweldenaar en de kabel moet goed, heel goed, bevestigd worden omdat de fiets anders tijdens het onderhoud naar beneden komt.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Als je toch iets aan het plafond kan bevestigen denk dan vooral ook aan zoiets:

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... gKSVfD_BwE

Koop daar bij de bouwmarkt 1 extra katrol bij en een extra hijshaak.

Vervolgens knip je de staalkabel doormidden en bevestig de losse halve kabel ook aan de lier.

Lier aan dak schroeven en de katrol boven de andere plek waar je de fiets wil hijsen. De tweede staalkabel door het katrol voeren en klaar: voila, voor nog geen 90 euro heb je een professionele electrische fiets-lift. Super handig, omdat je heel snel en makkelijk de werkhoogte steeds kan aanpassen (denk er wel om dat je de hijs-stop beveiliging aan de directe lier-kabel maakt en niet bij het katol)

De fiets bevestig je met 2 stukken spanband aan de haken: een ronde lus in de spanband knopen en beide einden in de hijshaak hangen terwijl de band onder het hijsvoorwerp is gevoerd. De ene kant onder de stuurpen en de andere onder de bagage drager.

Ook handig voor als je de bv tent wil drogen en ik weet niet hoeveel andere toepassingen.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik heb er een van EUFAB (16414) . Absoluut geen wiebelding. :D
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Het is misschien wat overkill, maar omvallen doet het niet... :bj
59D01089-21D5-45CD-B7F7-680C97EE0379.jpeg
59D01089-21D5-45CD-B7F7-680C97EE0379.jpeg (2.93 MiB) 5546 keer bekeken
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hahaha...Laat hem es een week hangen, als je een hydraulisch verlies hebt, en je vork zakt, kan hij er wel eens plat onderuit komen! :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie