Fietsbel alternatief: Orp Smart Horn

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Een super alternatief voor de Fietsbel is de "ORP smart horn"
het is een elektronische zoemer die heel luid is 2 verschillende belsignalen heeft en hierbij ook nog tegelijk licht flashes geeft
zeer handig in't donker bellen wordt zo ook zichtbaar
kan ook als lamp gebruikt worden
oplaadbaar via USB
en kan ook nog met een aparte drukknop worden bedient ( wel apart te bestellen)
in verschillende kleuren (zwart is wel de duurste kleur op Ebay) rond de 50€
echt een aanrader
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Ik heb hem ook, maar gebruik hem weinig. Het ding is zeer goed en praktisch, is ook een licht, maar het probleem is dat mensen het geluid van elektronische bel, niet associeren met een fiets. Een gewone bel doet wel een "belletje" rinkelen.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

macfiets schreef: 09 jan 2018, 16:59 Ik heb hem ook, maar gebruik hem weinig. Het ding is zeer goed en praktisch, is ook een licht, maar het probleem is dat mensen het geluid van elektronische bel, niet associeren met een fiets. Een gewone bel doet wel een "belletje" rinkelen.
ik gebruik hem veel
het is zo mensen associeren het niet altijd met een aankomende fiets
wat wel dikwijls helpt is eerst het ene (vriendelijke)toon laten horen en daarna het irritante zoemen
mensen moeten het ook leren kennen
ik vind het vooral praktisch om auto's te verwittigen die het fietspad willen kruisen (oprit of straat)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Faffi schreef: 09 jan 2018, 19:39 ik vind het vooral praktisch om auto's te verwittigen die het fietspad willen kruisen (oprit of straat)
Dat snap ik heel goed, want met auto's is de bel, ook de SpurCycle, gewoon te weinig. Dan krijg je een beetje het tegenovergestelde van fietsers die niet reageren op een toeter: een automobilist reageert niet op een fietsbel, als die tenminste al gehoord wordt. Nu zet ik bij gebrek aan beter maar een keel van jewelste op, maar dat wordt dan vaak weer als agressief geïnterpreteerd (terwijl ik alleen probeer te voorkomen dat ik word aangereden).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

het gevaarlijkste wat je kan tegenkomen zijn zijn overstekende mensen die zo verdiept met hun smartphone bezig zijn dat ze zelfs een toeter niet meer horen tot je er bijna over rijdt en de befaamde koptelefoontjes :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

smartphone zombie.jpg
smartphone zombie.jpg (61.73 KiB) 4232 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Faffi schreef: 09 jan 2018, 19:39 ...ik vind het vooral praktisch om auto's te verwittigen die het fietspad willen kruisen (oprit of straat)
Ik heb een week met die buzzer rondgereden en daarna weer ingeleverd bij de FM. Geen reactie van fietsers. Spurcycle doet het wel goed zoals je in mij filmpjes kunt zien. En voor auto's die op het fietspad gaan staan heb ik het grootlicht van de M99pro dat zelfs overdag luid en duidelijk binnenkomt.
Plaats reactie