Knog PWR koplampsysteem

ventusbt
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:42
Locatie: Ens
Merk SP: Stromer ST1x

Na ruim een jaar op de ST1X en kort geleden een bijna aanvaring met een onverlichte mede-weggebruiker 2 weken geleden een KNOG PWR trail aangeschaft (nu €79,- bij bol.com).
Wat een enorm verschil, een bak licht en echt een verademing, veel relaxter rijden in deze donkere tijden. Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Het is een hele degelijke lamp en een stevige beugel. Je kunt hem eenvoudig via de PC programmeren, ik heb er 2 standen op gezet, maximum vermogen en iets van half vermogen voor in de stad. Heel makkelijk te bedienen, ook met dikke handschoenen aan.

De beugel is stevig maar als de lamp niet gemonteerd is zitten er wel vrij scherpe randen aan die bij een ongeval wellicht tot vervelende verwondingen kunnen leiden. Ik heb geprobeerd om de beugel onder het stuur te monteren maar dan zitten de kabels er te veel voor en kun je hem ook niet meer makkelijk monteren/demonteren. Ik denk dat ik de beugel er maar af haal zodra ik weer bij daglicht het woon-werk traject kan doen. Verder voldoende capaciteit voor 2 uur op volle sterkte.
Jos: St1X 2017 20" Orange, 814 Wh, 28 km enkel, Ens-Zwolle
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik denk dat het in dat geval toch beter is om voor de KNOG PWR road te gaan? De Trail is een fietslicht dat niet geschikt is voor de openbare weg, omdat het je tegenliggers verblindt...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie