Pagina 31 van 40

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 19 mar 2020, 16:45
door FreddyH
Henry schreef: 19 mar 2020, 15:15 Heb je gezien hoe lang het "lockpicking" duurde? In dit filmpje kun je zien dat het nog geen minuut duurde.
Maar hij laat niet zien hoe lang hij geoefend heeft...

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 19 mar 2020, 17:38
door Henry
De tools waarmee ze sloten open maken worden ook steeds beter.


Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 19 mar 2020, 22:59
door Tomasj
Henry schreef: 19 mar 2020, 15:15
Free2be schreef: 19 mar 2020, 14:50Iets wat een dief niet heeft, is tijd om zich te bezigen met lockpicking....
Heb je gezien hoe lang het "lockpicking" duurde? In dit filmpje kun je zien dat het nog geen minuut duurde.
Hij zegt zelf dat het een technisch vrij moeilijk slot is om te picken. HIj kent die techniek, een gemiddelde fietsdief waarschijnlijk niet.

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 20 mar 2020, 10:32
door Golvas
De buis of de paal (waaraan je je SP vastlegt) doorslijpen kan voor de dievengilde een veel eenvoudigere "oplossing" zijn dan te gaan lockpicken.

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 20 mar 2020, 11:09
door Stromeur
Het dievengilde bestaat uit verschillende types dieven. Zij die gaan voor de snelle diefstal en snelle verkoop voor hun volgende shot (in NL ook wel bekend als "fietsenjunks") en de meer georganiseerde dieven die - al dan niet in groepsverband en voorzien van busje - gaan voor de duurdere/luxeren fietsen en deze rap de grenzen over vervoeren voor verkoop in b.v. het voormalig Oostblok of Noord-Afrika. Er zijn al in NL gestolen Van Moofs teruggevonden in Marrakech.

De fietsenjunks die doen niet aan lock picken. Meestal hebben ze zelfs maar amper iets aan gereedschap, omdat dit elke keer dat ze worden gearresteerd in beslag wordt genomen. Deze mensen hebben een slecht afgesloten fiets binnen een minuut los en zullen direct overgaan tot verkoop. Als je je Stromer dubbel op slot zet, met sloten met minimaal ART** keurmerk, en vast aan de aarde, dan heb je van deze mensen niet zoveel te vrezen.

Van georganiseerde dievenbendes hebben we wél wat van te vrezen. Die slijpen je bike los van waar hij aan vast staat, gooien hem met sloten en al in een busje en gaan daar op hun gemak de boel open picken terwijl het busje de grens over rijdt. Tegen deze mensen begin je niks, al hang je een motorslot aan je Stromer. Het enige wat je kunt doen is je bike in een bewaakte stalling zetten (en zelfs dat geeft geen garanties) of altijd in je zicht houden als je hem ergens afgesloten buiten stalt.

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 20 mar 2020, 11:26
door Free2be
Uitgevoerd door een lock picking specialist, inderdaad.

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 20 mar 2020, 19:42
door Peerke1960
Ik heb naast een ringslot een vouwslot en velen met mij. De meeste mensen waaronder ikzelf, parkeren hun stromer ook niet onbewaakt. Moet voldoende zijn. Hoeveel stromers zijn er al gestolen? Ik heb er nog niet van gehoord. Ofwel, ik maak me geen zorgen.

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 20 mar 2020, 20:19
door Golvas
Een door de verzekeringsmaatschappij goedgekeurd slotje van zo'n € 25 ... hij is gedurende 5 jaar verzekerd aan de factuurwaarde zonder franchise, dus kom hem maar halen. :lol:

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 20 mar 2020, 21:34
door Stromeur
Peerke1960 schreef: 20 mar 2020, 19:42 Ik heb naast een ringslot een vouwslot en velen met mij. De meeste mensen waaronder ikzelf, parkeren hun stromer ook niet onbewaakt. Moet voldoende zijn. Hoeveel stromers zijn er al gestolen? Ik heb er nog niet van gehoord. Ofwel, ik maak me geen zorgen.
Ik heb het van meerdere Stromers gehoord. Maar niet van heel veel nee. De ingebouwde GPS schrikt ook wel aardig af.

Re: Slot voor Stromer

Geplaatst: 21 mar 2020, 06:19
door Henry
Ik ben een van de personen die mijn Stromer hoofdzakelijk voor woon-werk ritten en recreatieve ritten gebruikt en deze dan bewaakt/veilig/in het zicht achter laat. Als ik naar een winkel in het centrum ga, dan parkeer ik de Stromer zo’n beetje tegen de winkelruit van de winkel waar ik moet zijn, waardoor die voor mij altijd in het zicht staat.

Soms ga ik met de Stromer naar de wjksupermarkt. Omdat ik, eenmaal binnen, het zicht op mijn Stromer kwijt raak, is mijn verblijf binnen de wijksupermarkt dan ook nooit erg lang. Het gaat in die gevallen om het halen van een enkele boodschap, terwijl de Stromer van een goedgekeurd ART-slot en een goede diefstalverzekering is voorzien.

Dat mijn Stromer van een gps is voorzien is bij mij niet de reden dat het dievengilde er nog niet met hun vingers aan hebben gezeten. Ze krijgen er simpelweg de kans niet voor!

Met mijn gewone fiets of mijn (benzine) scooter ga ik heel anders om. Die parkeer ik bijvoorbeeld in het stadscentrum gewoon ergens (onbewaakt) tussen alle andere fietsen en scooters en haal ik op wanneer ik klaar ben met winkelen. Die trekken ook helemaal niet de aandacht die mijn Stromer wel trekt. Met de Stromer naar het stadscentrum of de markt levert me altijd wel een praatje op met iemand die meer van die fiets wil weten.