Slot voor Stromer

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

mboelis schreef: 31 aug 2020, 01:07 Met zo’n slot kan je sneller de beugel van de straat slijpen.
Die beugel is hier idd het zwakste punt ... the easy way. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
knakkie30
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2020, 10:58

gezien mijn ervaring met een ringslot op mijn stromer ST3 kan ik iedereen van harte afraden om dergelijk slot op zo'n fiets te monteren.
https://jonkvorstfoto.wordpress.com/201 ... mer-st3-2/
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er is niets mis met een ABUS ringslot op een Stromer ... mij lijkt het alvast evident dat je elke keer na het ontgrendelen ook checkt of het slot volledig geopend is en dus ook vergrendeld is in de geopende positie ... die check had je duidelijk niet gedaan. :ai

Je hebt een brave FM, verzorg die man !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
knakkie30
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2020, 10:58

mij lijkt het alvast evident dat je elke keer na het ontgrendelen ook checkt of het slot volledig geopend is en dus ook vergrendeld is in de geopende positie
blijkbaar heb ik die check verzuimd. Heb mezelf ook nooit gerealiseerd dat de slotpen dan simpelweg tussen de spaken terecht kan komen bij het nemen van een paar hobbels als deze niet is vergrendelt. Je mag toch verwachten dat de pen in de vergrendeling schiet zodra je de sleutel omdraait ?

Niet alleen de FM maar ook de fabrikant (Abus) is braaf geweest door de geleden schade op hun beurt weer aan de FM te vergoeden :D :ay Het voorval heeft er in ieder geval toe geleid dat mijn FM geen ringsloten meer op hun verkochte Stromers monteert
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

knakkie30 schreef: 01 sep 2020, 20:59 Je mag toch verwachten dat de pen in de vergrendeling schiet zodra je de sleutel omdraait ?
Was dit een slot waar de sleutel in blijft zitten als het slot geopend is, of waar de sleutel uit kan/moet als het slot geopend is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
knakkie30
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2020, 10:58

Was dit een slot waar de sleutel in blijft zitten als het slot geopend is, of waar de sleutel uit kan/moet als het slot geopend is?

Het ging om een slot waar de sleutel in blijft zitten als deze geopend is.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heeft weinig met braaf te maken. Dit mag gewoon nooit gebeuren. Dat in combinatie met dat je dit nooit leest geeft aan dat dit dus gewoon een productiefout is. De fabrikant is hiervoor aansprakelijk. Het is wel fijn dat dit zonder gedoe is opgelost.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

knakkie30 schreef: 01 sep 2020, 21:14
Was dit een slot waar de sleutel in blijft zitten als het slot geopend is, of waar de sleutel uit kan/moet als het slot geopend is?

Het ging om een slot waar de sleutel in blijft zitten als deze geopend is.
Verbaast mij op zich niet dat die per ongeluk eens niet vergrendelt als je de beugel alleen omhoog "klakt": draai aan sleutel, sleutel meteen weer loslaten, beugel draait omhoog, klaar. ... Of niet als je niet door hebt dat de beugel niet helemaal omhoog gegaan is. Maar dat zeg ik wel een beetje met de jaren '70 en '80 Axa's in het hoofd, waarbij je de beugel toch al een handje moest helpen. Bij moderne sloten zou dit niet meer mogen gebeuren.

Bij een slot waar de sleutel eruit moet als-ie geopend is heb je feitelijk een extra handeling/controle: sleutel draaien, beugel draait omhoog, sleutel kan er pas worden teruggedraaid en worden uitgenomen als de beugel helemaal omhoog is.

Ik ben wel benieuwd wat de visie van Abus op dit verhaal is: had de beugel vergrendeld moeten zijn en is dit een fabrieksfout? Of is dit een gebruikersfout omdat hun product niet monkey-proof is? Dat laatste zou tot veel levensgevaarlijke situaties kunnen leiden. (Bedenk alleen maar hoe de gemiddelde middelbare scholier met z'n spullen omgaat.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
knakkie30
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2020, 10:58

Ik ben wel benieuwd wat de visie van Abus op dit verhaal is: had de beugel vergrendeld moeten zijn en is dit een fabrieksfout?
Het enige wat ik nu weet is dat de FM het slot had opgestuurd naar Abus waarna de fabrikant de schade voor z'n rekening heeft genomen. Ik vermoed dan ook dat ze een mankement aan het slot hebben gevonden.
Of is dit een gebruikersfout omdat hun product niet monkey-proof is? Dat laatste zou tot veel levensgevaarlijke situaties kunnen leiden. (Bedenk alleen maar hoe de gemiddelde middelbare scholier met z'n spullen omgaat.)


kan ik me eigenlijk niet voorstellen. De FM had dit ook nog niet eerder meegemaakt en ook mijn speurtocht op internet naar zo'n voorval had niets opgeleverd. Des te meer reden om aan te nemen dat het hier om een productiefout ging
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

knakkie30 schreef: 01 sep 2020, 22:55 Het enige wat ik nu weet is dat de FM het slot had opgestuurd naar Abus waarna de fabrikant de schade voor z'n rekening heeft genomen. Ik vermoed dan ook dat ze een mankement aan het slot hebben gevonden.
Daar lijkt het wel op als ze zo snel de schade vergoeden.

Het regent hier geen meldingen van dit probleem, dus waarschijnlijk is het inderdaad een incident. Maar wel een voorval dat tot zwaar persoonlijk letsel had kunnen leiden. Persoonlijk had ik nog wel even doorgevraagd bij Abus/FM naar de constructie en de oorzaak. Maar ik snap dat voor jou als gedupeerde een nette oplossing prioriteit heeft en die heb je gekregen. Dat is al mooi.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie