Slot voor Stromer

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Foei...pijnlijk voor de ogen....zonde dat een slot überhaupt nodig is.
Liever zwart dan zo'n bijna of net niet kleurtje.

Als die Tex lock wordt goedgekeurd dan wil ik m ook schitterend filmpje...die ogen test.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Iemand hier die een gewoon kabel of ketting slot gebruikt ART gekeurd voor de verzekering dat lang genoeg is om aan een paal mee vast te leggen en ook door kader en wiel nog gaat?

Het mag gerust zwaar en groot zijn, is voor op het werk en mag daar blijven hangen.

Moet wel art gekeurd zijn voor de verzekering.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoeveel sterren ART eist je verzekering?

Ik heb zelf een ABUS IVEN slot op mijn werk hangen. Deze heeft twee ART sterren en is verkrijgbaar in een lengte van 85 en 110cm:

https://www.abus.com/nl/Veiligheid-onde ... Chain-8210

ABUS IVEN.jpg
ABUS IVEN.jpg (81.51 KiB) 5147 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 10 nov 2017, 19:58 Hoeveel sterren ART eist je verzekering?
Het is een ENRA omnium,

Code: Selecteer alles

8. Beveiligingseisen
8.1 De fiets dient beveiligd te zijn door middel van een ARTgoedgekeurd
slot en de fiets dient te allen tijde te worden
afgesloten ook indien deze binnen wordt gestald
Staat er dus totaal niet bij dus zolang het maar ART is zeker:
http://www.enra.be/upload/245.pdf

Weet zelfs niet of 110 genoeg is, ik ga straks een stukje touw meenemen voor het te meten op het werk, momenteel gebruik ik datzelfde Ivy chain slot (hangt rond de paal) en steek ik daardoor dan de abus bordo 6500 X-plus (ik hang dus twee sloten aan elkaar).

Beide zijn ART gekeurd maar de ivy chain is van onze bakfiets en dit slot doet meer geen dienst dan wel maar ik zou het toch liefst bij de bakfiets houden vermits die ook enra verzekerd is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Abus GRANIT CityChain XPlus™ 1060 heeft drie ART sterren en is verkrijgbaar in 170cm, dat is dan vast al een stuk beter. De Abus Steel-O-Chain™ 9809 heeft twee ART sterren dus zal goedkoper zijn, is ook verkrijgbaar in 170cm.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik heb het standaard slot dat ENRA voldoende vindt en ik ook. Mocht de Stromer gestolen worden, dan is ie verzekerd en (helaas) uit ervaring weet ik dat ENRA het niet uitmaakt of ie nog extra vaststaat of niet. Als ie maar op slot staat. De fiets van mijn zoon is hier van de oprit gejat 2 weken voordat de verzekering afliep. Geen probleem binnen een week een nieuwe fiets voor de deur. Dat was de eerste fiets die binnen de verzekeringstermijn gejat werd. De anderen, van mij, werden meestal een of twee maanden daarna gejat :dwarf: Sindsdien heb ik mijn eigen fietsen niet meer verzekerd. Behalve de Stromer natuurlijk, dat is me net iets te duur.

Thuis staat de Stromer in de garage. Van het weekend nog wel even iets ophangen waar ik het relatief simpele steekkettingslot aan vast kan maken, puur voor de vertraging. Op mijn werk staat hij ook met dat slot vast aan het fietsenrek. Als de verzekering het voldoende vindt (en dat doen ze) vindt ik het voorlopig prima, ik ga geen x kilo aan slot meezeulen.

en ik heb een big brother op de Stromer staan de hele nacht en als ik niet thuis ben
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

marco-hlv schreef: 11 nov 2017, 00:00 ik ga geen x kilo aan slot meezeulen.
Doe ik inderdaad ook niet. Net als Zebbernaut heb ik een slot op mijn werk hangen dat ik niet mee op en neer neem. Thuis hetzelfde; daar staat mijn Stromer vastgeketend aan een radiator. Voor een licht meeneemslot waarmee ik de Stromer ook aan de aarde vast kan zetten als ik boodschappen doe kijk ik nog steeds met veel belangstelling naar de Tex-Lock, een kickstarter-tip van Reinout-St1x. Als dat slot een ART keurmerk krijgt, dan ben ik meteen om.

Ik zet mijn Stromer wel goed vast, want ik heb hem niet verzekerd tegen diefstal. Is in mijn situatie ook niet nodig. Thuis geldt de inboedelverzekering, en op mijn werk gelden de portier, de slagboom, de beveiligingscamera's en de kaartlezers (plus alsnog ook daar de Stromer aan de aarde vast).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Bedankt voor de reacties,

Vermits het op het werk mag blijven hangen heb ik waarschijnlijk iets goed gevonden een motorslot namelijk, gunstiger in prijs en ART 4 sterren gekeurd en 150cm lang dus lekker handig om aan de paal of buis te hangen :bf: .

https://www.slotenspeciaalzaak.be/vinz- ... 150cm.html

Om de 1 of andere reden krijg je bij motorsloten meer bang for your buck :ck: . Zal wel zijn omdat ze dan wat zwaarder vaak mogen zijn, maakt voor mij niet veel uit vermits het opt werk mag blijven hangen.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Stromeur schreef: 11 nov 2017, 00:08
Doe ik inderdaad ook niet. Net als Zebbernaut heb ik een slot op mijn werk hangen dat ik niet mee op en neer neem. Thuis hetzelfde; daar staat mijn Stromer vastgeketend aan een radiator.
dat is inderdaad wel een goede oplossing. Dat hou ik in mijn achterhoofd.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ben voor het brommerslot van 1,5m gegaan, gaat hopelijk mijn vastzet actie wat versnellen en minder kans op beschadigingen met de abus bordo :ay
Plaats reactie