Cratoni Smartride helm (NTA-8776 gekeurd)

Gebruikersavatar
JK1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2019, 08:28

Na maanden wachten mijn bestelling geanuleerd en een Lazer Anverz besteld. Om het verlies van de speakers te compenseren heb ik een setje in-ears van Sennheiser gehaald. Nu hopen dat deze levertijd mee gaat vallen.

Ik wens alle toekomstige Cratoni eigenaren er veel plezier mee!
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Cervelo
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2019, 11:39

Ben opzoek naar een goede helm voor op mijn Stromer
Wil wel dat hij op de zijkanten ook toe is aan de oren
Welke neem ik best?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vandaag dag 2.
Het vertekende zicht aan de zijkant van het blikveld door het vizier blijft overdag terugkomen. Het is bij daglicht sterker dan tijdens schemering. Best irritant.
Wat ik nog lastiger vind is dat de helm naar voren schuift en dan omlaag. Hierdoor kijk ik tegen de V vorm van het vizier aan. Dit went denk ik niet omdat dit gewoon het zicht belemmerd. Zal dit bij de FM melden en vragen wat daaraan te doen is.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Accuduur is een zorgpunt. De afstandsbediening laad ineen nacht maar tot 80% op. De helm blijft op 84% steken na 9 uur laden. Ze zijn beide vrij vlot leeg.
Zal dit eens in werkelijke gebruiksduur meten.
De telefoonfunctie werkt naar behoren. De stem klinkt wat vervormd maar de kwaliteit en geluidsniveau is verder prima.

Muziek is iets blikkerig maar verder prima.

Ik heb over het geheel geen verbindingsproblemen.

De afstandsbediening werkt met een kabeltje op de USB aansluiting van de ST2S.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Fietsen van Stenis, Warnsveld, heeft sinds gisteren 8 Cratoni Smartride’s op voorraad.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Dre
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2020, 10:11
Locatie: Rijen

Beste Chris,

Zojuist heb ik mijn Stromer opgehaald, met Cratoni helm,.
Kun je mij uitleggen hoe ik achter de verstelling van de helm los kan krijgen zodat ik deze zonder stuk kan maken kan verstellen?

Gr Dré
ST2 s 983Wh. Rijen - Slot Loevestein 37 km enkel
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Dré,

Ik ben ook al een tijdje in het bezit van deze helm. Ook ik had er in het begin wat moeite mee, was natuurlijk voorzichtig. Wees gerust, gebruik gewoon wat extra kracht naar boven gericht. Je zal zien dat het dan los komt. Het zijn twee bolletjes van kunststof die je hierna weer met wat kracht erin kan duwen. Er zijn twee mogelijkheden boven of wat lager.

Succes.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik heb hem nu een paar maanden in gebruik. Dagelijks 60 km. Van de accu's wordt gezegd dat ze vijf uur meegaan. No way. Die van de remote control loopt als een vergiet leeg, zelfs als je hem uit zet. Ritje van 50 km en je hebt nog 16%.
Bij het laden, slaat het laden soms af en moet je de stekker weer opnieuw insteken. Irritant.
Bovendien is het zeer kwetsbare rubber afdekkapje als los.
Het geluid van de helm is goed, maar wel gebrek aan bas. Misschien maar goed ook.... Bij hoge snelheid is de verstaanbaarheid beduidend minder. Windgeruis is toch erger dat ik in het begin ervoer. De app pakt niet vanzelf de helm en remote control op. Je moet het altijd in dezelfde volgorde aanzetten.
Vizier op mn neus herken ik. Wel fijn dat je het vizier kunt fixeren met de knoppen aan de binnenkant. De pootjes van het vizier hadden wat langer moeten zijn. Dan kon je het vizier verder van je af schuiven. Als je de helm trouwens wat strakker afstelt, komt hij hoger op het hoofd en is de neus vrij.
Toch hou ik van het ding, gewoon omdat het een grappig bedacht gadget is.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Heeft iemand al de smartride 1.2. De fabrikant beweert dat de problemen die met de Bluetooth die de eerste helm had verholpen zijn. Ben wel nieuwsgierig of dat echt zo is😁
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie