Upgrade spiegeltje

Plaats reactie
Stijnemans
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 sep 2020, 20:06
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3

Dag allemaal,

Toen ik op mijn gemak een oud draadje aan het doorlezen was, zag ik een foto van de Stromer van Stromeur, onze snellefietssensei. In het bijzonder viel het spiegeltje op.

De standaard spiegel van mijn ST3 is prima, maar ook een beetje onhandig. Op smalle paden crash ik soms bijna met bejaarden die al slingerend met hun grote zijspiegels op mij af komen. Als ik soms op het werk door een smalle deur moet met de Stromer, moet ik hem inklappen etc.

De spiegel van Stromeur ziet er dan erg handig uit. Bovendien is het esthetisch ook wat geslaagder; het is wat minder opvallend.

Is dit een catseye spiegeltje? En welke in het bijzonder? Eenvoudig te kopen en te installeren? Of zijn er redenen om toch bij de standaard spiegel te blijven?

Groeten, Stijn
20171219_205229.png
20171219_205229.png (531.86 KiB) 1079 keer bekeken
ST3 Cool white - 983Wh - 25km enkel ww
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is de Ergotec M88 spiegel. Met deze positie onder het stuur moet je wel testen of je been niet teveel in beeld zit.

Het zicht in de spiegel is voor mij prima en de hele constructie is van alu, dus lekker stevig. Je kunt 'm eventueel ook met een los te bestellen adapter aan je stuur-eind monteren. Zit je been minder in de weg.

Ik heb ook een Cateye BM-45 gehad in het stuur-eind, maar die was echt veel te klein, zag ik bijna niks in.

Zie voor meer inspiratie:
viewtopic.php?f=9&t=27
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie