Fietstrainer

Plaats reactie
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Door omstandigheden ben ik wat meer aan huis gebonden. Overweeg nu om te gaan fietsen met een fietstrainer. Heeft iemand ervaring met het fietstrainer en daarop een Stromer? :bc
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Mag ik het een beetje vreemd vinden dat je een fiets met een hulpmotor op een fietstrainer wil zetten? Als je lage wattages wil trappen zoals op een Stromer, dan stel je op een fietstrainer gewoon een lagere weerstand in en kan je dat met een gewone fiets he.

Of wil je je Stromer op 'oldschool' rollen zetten?
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Snap dat het wat een vreemd idee lijkt. Echter als gevolg van mijn MS is fietsen zonder ondersteuning erg lastig voor mij. Dus ook op mijn gewone fiets maak ik gebruik van elektrische ondersteuning. Sometimes shit happens.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Dan zal je moeten uitkijken naar 'oldschool rollen' of rollenbank, aangezien een 'wheel-on'-fietstrainer niet gaat lukken wegens (volgens mij) te brede banden op je Stromer. (Bij een Tacx bvb is de max breedte 32mm: https://support.garmin.com/en-US/?faq=m ... inch%20MTB)
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Jeroen, bedankt voor je reactie. :ay . Ik vrees dat je gelijk hebt met die rollerbank. Lijkt mij wat minder prettig ivm de noodzakelijke balans.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Mij lijkt het ook makkelijke oefening, maar oefening baart kunst natuurlijk. Je kan de rollenbank ook aan een muur zetten en je zo je evenwicht kan vinden om te starten.

Zo'n rollenbank hoeft ook geen honderden euro's te kosten, meestal kan je die voor een prijsje wel tweedehands vinden.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
mrstrom

Er zijn tegenwoordig hele mooie spinning fietsen met magneet rem. Superstil en je kan het zo luxe maken als je wilt, tot aan wedstrijden op internet bv. Ben er zelf niet zo in thuis, maar zoek eens op spinningfiets bv.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Een spinningfiets is inderdaad ook nog een oplossing. Zonder weerstand is pedalleren met dat vliegwiel ook heel fijn losrijden.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Ik ben me inderdaad al aan het oriënteren op een zgn. indoor cycle. Heb dit vraag gepost om te kijken of er nog alternatieven zijn. Alvorens een dergelijke fiets te kopen, wil ik hem eest wel even proberen. Dat is nu even lastig met al die corona-beperkingen. Kortom heb nog wel even de tijd om e.e.a. rustig te bekijken.
Plaats reactie