ABUS PEDELEC 2.0 ACE

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het eens met Golvas. Hiermee bewijs je als fysieke winkel je meerwaarde tov (online) dozenschuivers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Maar die FM wil hem toch ook geen tijdlang opgeladen in de winkel hebben liggen?
Ik heb er echt totaal geen moeite mee om zelf ff op te laden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 19 sep 2019, 21:27 Hij kost € 199,95 bij de FM en voor € 109,90 koop je hem online en dan is het verwachten van een volgeladen batterij niet eens realistisch ? ? ? :bu:
Dat is gewoon een onrealistische prijs bij de FM :bu: . Zelfs al krijg je hem opgeladen mee vind ik dat compleet over the top.

Ik ben alweer een tijdje niet bij mijn FM geweest en heb geen idee wat helmen daar nu kosten, maar toen ik mijn Bontrager helm kocht (mei 2017 oid) was deze online maar een paar Euro goedkoper dan bij mijn FM. Ook al was het verschil 15 Euro dan nog vond ik het meer dan prima om dat verschil neer te leggen omdat je de luxe hebt van uitgebreid passen en even een stukje fietsen om te kijken of hij bevalt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wat kost die bij andere fietsenmakers?
Is de prijs ophet internet onrealistisch laag of die van de fietsenmaker onrealistisch hoog.

internet, maakt soms meer kapot dan je lief is.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Het feit dat webshops hem er voor mogen aanbieden zegt genoeg. Als de leverancier dat niet wil zetten ze je gewoon een tijdje droog ofzo.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 20 sep 2019, 07:53 Het feit dat webshops hem er voor mogen aanbieden zegt genoeg. Als de leverancier dat niet wil zetten ze je gewoon een tijdje droog ofzo.
Theoretisch heeft de leverancier er niets over te zeggen (ik weet het...)

Maar als een webshop hem zonder aanbieding voor 110 Euro aanbiedt dan neem ik aan dat de inkoopprijs minder is dan 110 Euro. Hoeveel minder weten we niet, maar laten we de marge van de webshop x noemen. Dan is de marge van de FM dus 90 + x, wat ik best grof veel vind op een product in deze prijsklasse.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

In praktijk krijgt een Specialized dealer gewoon een gele kaart bij te hoge kortingen.
En ik weet van een vriend van mij die jaren een electronica webshop heeft gerund dat er mondeling(!) verteld werd hoe scherp een TV weg mocht.
Dus maak je vooral geen illusies :roll:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wie zegt dat ze de helm aan de zelfde inkoopprijs krijgen?
Wie zegt dat ze bij dezelfde verdeler aankopen?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Allemaal koffiedik kijken inderdaad.

En voor wat betreft het prijsbeleid: wettelijk mag een fabrikant/importeur geen invloed uitoefenen op de prijzen van de retailer. De praktijk is dat dit wel gebeurt (op verschillende manieren), maar niet bij alle merken.

Wij hebben geen flauw benul van marges, verzendkosten als een dealer iets bestelt versus een online dozenschuiver die zelf geen voorraad houdt, korting bij grote of combi-orders of wat dan ook. Dat wisselt enorm en er kan alleen iets over gezegd worden als we de inkoopfactuur van exact dat product bij exact die dealer hebben gezien.

Feit blijft dat een fysieke winkel met zaken zoals persoonlijk contact, advies en service op maat en ook een opgeladen accu zijn meerwaarde bewijst t.o.v. dozenschuivers. Als een winkelier dat niet nodig vindt, dan moet-ie het zelf maar weten. De economie selecteert vanzelf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik koop alleen apparaten met een akku als de doos ongeopend is. Ik wil niet dat de verkoper eraan heeft gezeten. Dan weet je zeker dat je een apparaat koopt met spanning in de akku en niet te lang op de plank heeft gelegen.
Ik controleer zelf met de verkoper voor betaling of er spanning in akku zit. Als de akku leeg is neem ik ‘m niet. Een verrotte akku krijg ik liever na 5 jaar dan bij aankoop. Voorbeeld:
Ik wilde in maart een nieuw scheerapparaat met akku kopen bij de Electro World zaak op mijn dorp. Ik wil de locale ondernemen best ter wille zijn De verkoopster heeft uiteindelijk 4 dozen geopend en in allemaal waren de apparaten zo dood als pier. Lege akku dus! Kennelijk liggen ze er te lang op de plank. Toen was ik ermee klaar en ben ik naar de grote bekken winkel (Mediamarkt) gereden.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie