ABUS PEDELEC 2.0 ACE

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 24 aug 2019, 09:40 De Abus Speedpedelec heeft een uitneembare voering, toch de bovenste padding. Die aan de zijkant kan je niet verwijderen :bn:
De padding bij het voorhoofd en achterin de nek moet nou juist wel verwijderbaar zijn. Dat zijn de plekken waar je het meeste zweet, dus waar de meeste viezigheid (incl. bacteriegroei en dus geurtjes) ontstaat.

Over het reinigen van de padding: handsopje met groene Biotex :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Blue schreef: 24 aug 2019, 11:00 Hele stuk in 1 foto.
Die kan er uit, maar ipv van klittenband is het een uitvoering met drukknopen (4 in het totaal) Geen idee hoe goed dat tegen herhaaldelijk verwijderen kan. Maar verwijderen is mogelijk.
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Peulders schreef: 24 aug 2019, 22:56
Blue schreef: 24 aug 2019, 11:00 Hele stuk in 1 foto.
Die kan er uit, maar ipv van klittenband is het een uitvoering met drukknopen (4 in het totaal) Geen idee hoe goed dat tegen herhaaldelijk verwijderen kan. Maar verwijderen is mogelijk.
Heb jij ook een Pedelec 2.0 ace?
Want ik heb er al beetje aan getrokken maar durf bijna niet doortrekken uit angst het stuk te scheuren.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Blue schreef: 26 aug 2019, 23:25
Peulders schreef: 24 aug 2019, 22:56
Blue schreef: 24 aug 2019, 11:00 Hele stuk in 1 foto.
Die kan er uit, maar ipv van klittenband is het een uitvoering met drukknopen (4 in het totaal) Geen idee hoe goed dat tegen herhaaldelijk verwijderen kan. Maar verwijderen is mogelijk.
Heb jij ook een Pedelec 2.0 ace?
Want ik heb er al beetje aan getrokken maar durf bijna niet doortrekken uit angst het stuk te scheuren.
Inderdaad. Ik probeer zoveel mogelijk te trekken aan de knopen. Niet aan de stof zelf. Ik ben wel van plan dat op termijn te vervangen door klittenband. Ik denk dat het herhaaldelijk uitrekken van die knopen de gaatjes in de helm zouden kunnen vergroten.
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Super!
Bedankt.

Ja lijkt me een goed idee want het materiaal zelf is niet supersterk.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

Hallo,

mijn Abus Spedelec 2.0 Ace heeft een rode lamp aan de achterzijde. Deze heeft een contact voor het aansluiten van een oplader. Die is niet bijgeleverd vreemd genoeg. Ik dacht dat ik hem mogelijk vergeten was mee te nemen bij de FM maar nu blijkt dat er geen lader meegeleverd wordt. Heel bijzonder voor een helm van tegen de 200 euro. Nu heb ik thuis wel een passend kabeltje gevonden en aangesloten op het lichtnet. Nu knippert de lamp (rood). Weet iemand waaraan ik kan zien dat de lamp is opgeladen? En hoe lang de lamp meegaat op een volle lading? Of doe ik nu iets wat helemaal niet de bedoeling is en komt er straks rook uit de helm? :ck:
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

De aansluiting op de helm is een micro usb 5V, zoals op de oudere android smartphones.
Deze laders kun je hiervoor gebruiken.
Of gewoon op je laptop/PC aansluiten.

Als het rode lampje stopt met knipperen is batterij opgeladen.

Bij mij gaat de LED een uur of 6 mee.

En troost je, bij de Giro Bexley (die nog duurder is) zit ook geen lader inbegrepen.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Gebruikersavatar
brommert
Pro
Pro
South Africa
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 aug 2019, 09:38
Locatie: Noord-Brabant

thnx. Daar kan ik wat mee :cool2:
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gelukkig dat niet overal een lader bij zit, hier lagen er op een gegeven moment een stuk of 20... Hoeveel van die dingen heb je nodig :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 18 sep 2019, 18:26 Gelukkig dat niet overal een lader bij zit, hier lagen er op een gegeven moment een stuk of 20... Hoeveel van die dingen heb je nodig :ck:
Dat was ook mijn gedachte bij het lezen van de eerste post.
Zou alleen heel fijn zijn als iedereen nu gewoon eens verplicht dezelfde zou moeten gebruiken.
Plaats reactie