ABUS PEDELEC 2.0 ACE

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik nog het hele jaar door zou Stromeren, dan zou ik nu een Cratoni Vigor voor de winter hebben en de Lazer Anverz voor de zomer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Ik gebruik de Abus Pedelec 2.0 Ace nu een jaartje of zo, maar heb last dat sinds kort de band die op je voorhoofd afsteunt wat prikkend gevoel geeft aan beide zijkanten. Dit komt denk ik doordat het plastic waar de zachte stof op geplakt zit een beetje een vouwtje heeft gekregen aan beide zijden. Hierdoor prikt dat plastic een beetje door het stof heen. Het ledit niet tot wondjes of zo en na 5 minuten merk je het niet echt meer, maar prettig vind ik het toch niet. Ik ga een kijken of ik er iets dikkere stof op kan plaatsen of zo. Verder is de helm wel okay. De earpads dempen het rijwindgeluid een beetje en dat was voor mij wel een must. Het vizier vind ik ook prettig. Het regenhoesje geeft inderdaad een beetje water dat naar binnen komt, maar dat stroomt bij mij dan langs de binnenkant van het vizier en vind ik dan niet zo erg.
Ik had eerst het probleem dat mijn neus tegen het vizier aankomt, maar het voorste bandje in de helm is iets naar achter te plaatsen, zodat het scherm verder van je neus af staat.
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Jorismak schreef: 29 okt 2019, 10:47 ik merk met de stevige en koudere winden van deze week dat m'n ogen toch nog best aan het tranen zijn, voel ook een soort lucht 'werveling' net naast m'n ogen ongeveer. Is toch eigenlijk juist de reden waarom ik een vizier wou.

Hebben meer mensen dat? Kan ik ergens iets aandraaien of zo of is het juist expres gedaan voor om minder snel te beslaan?
Toen ik deze helm aanschafte vond ik dat vizier ook een pluspunt. Maar eigenlijk doet het zijn werk niet zoals het hoort. Laat teveel tocht aan de ogen door, drukt soms op de neus en de combinatie met het regenhoesje is ook niet het van het.
Nu er weer wat meer beestjes rondvliegen wou ik echt wel een beter rijcomfort kwa tocht en traantjes in de ogen.
Ik heb me een fietsbril van rond de 90 Eur aangeschaft. Resultaat : nul tocht, nul traantjes en geen vliegjes in de ogen.
Had ik veel eerder moeten doen, echt. Het vizier hou ik nu voor de looks en misschien voor als het eens onverwacht hagelt of zo...
Voor de rest prima helmpje.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Daarom heb ik de versie zonder vizier, het vizier staat te ver van de ogen af en je krijgt tocht erachter. Heb een transparante bril van Bolle en in de zomer een Nike zonnebril.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

simmeke2013 schreef: 23 apr 2021, 16:58 Het vizier hou ik nu voor de looks en misschien voor als het eens onverwacht hagelt of zo...
Voor de rest prima helmpje.
Mocht je ooit overwegen om het vizier te verwijderen, dan kan je dit klepje in de plaats monteren ... zo wordt jouw ABUS Pedelec 2.0 ACE een ABUS Pedelec 2.0.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Golvas schreef: 24 apr 2021, 14:40
simmeke2013 schreef: 23 apr 2021, 16:58 Het vizier hou ik nu voor de looks en misschien voor als het eens onverwacht hagelt of zo...
Voor de rest prima helmpje.
Mocht je ooit overwegen om het vizier te verwijderen, dan kan je dit klepje in de plaats monteren ... zo wordt jouw ABUS Pedelec 2.0 ACE een ABUS Pedelec 2.0.
Goed om weten. Bedankt voor de tip. :cool2:
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

iemand een gouden tip om het vizier niet op de top van je neus te laten komen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Duwerke schreef: 30 nov 2021, 15:52 iemand een gouden tip om het vizier niet op de top van je neus te laten komen.
Vizier eraf slopen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ook nog mogelijk : helm beter positioneren, vizier uitfrezen of een neuscorrectie laten uitvoeren.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 30 nov 2021, 19:47 ... of een neuscorrectie laten uitvoeren.
:bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie