Ik rij graag, als de verkeerssituatie dat toelaat, met mijn handen vlakbij de stuurpen. Mijn duimen om het stuur om zo toch nog wat grip te hebben, soms met mijn wijsvingers om de koplamp. Waarom? Het rijdt sneller want aerodynamischer. Op een Instagram post kwam ik de FARR tri-bar tegen. Gekocht bij Beukers in Petten en wat een heerlijk, comfortabel extra is dit op mijn Stromer ST1X!
Het maakt aerodynamischer zitten een stuk veiliger en fijner! Het is licht en gemaakt van carbon en fantastisch ergonomisch vormgegeven! Je leunt, wat ik eerst wel dacht, NIET op de TRI-bar maar gewoon nog steeds op het stuurgedeelte naast de stuurpen. Met wat creatieve huisvlijt twee stukjes gesloten celschuim naast de stuurpen geplakt omwikkelt met stuurtape/lint.
Ik ben verkocht!
[
FARR tri-bar
-
- Pro
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:32
- Locatie: Hoorn
- Merk SP: Stromer st1x
- Km-stand: 12000
- Bijlagen
-
- 2D13458A-AB40-4320-BA35-E2C592F1335C.jpeg (3.91 MiB) 1757 keer bekeken
-
- 967E720E-B09B-4825-9E07-B6614AD8EF25.jpeg (3.94 MiB) 1757 keer bekeken
-
- 837F9248-1091-41F0-954F-3246E5E4F4BB.jpeg (3.87 MiB) 1757 keer bekeken
-
- 013FA25E-C3F3-4079-BA54-6038D0669891.jpeg (3.77 MiB) 1757 keer bekeken
-
- F0C5BA7D-F414-44EC-91A7-2A55E13AA911.jpeg (3.77 MiB) 1757 keer bekeken
st1x: cane creek thudbuster LT, redshift geveerde voorbouw, Brooks zadel, Continental Contact speed banden (50 mm breed) en Continental Winterbanden voor in de winter........
Persoonlijk vindt ik het onveilig, je reactietijd wordt behoorlijk negatief beïnvloed als je spontaan moet remmen.....zeker met 45 km/h
Verder ziet het er wel Oke uit, zelf nooit zo gereden.
Verder ziet het er wel Oke uit, zelf nooit zo gereden.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Supergaaf ding! Ik begrijp je behoefte aan een meer aerodynamische zit ook helemaal. (Een MTB stuur op een wegfiets slaat feitelijk nergens op.)
Ik neem aan dat je wel weet dat dit een illegale modificatie is. Een SP is geen fiets, maar een brommer en dientengevolge aan strengere regels onderhevig.
Mensen die met dit soort stuuraanpassingen rijden zeggen altijd dat ze zelf prima weten wat ze doen, dat ze alleen zo rijden wanneer (zijzelf beoordelen dat) het veilig is etc. etc. Maar houd er alsjeblieft rekening mee dat wanneer jij betrokken raakt bij een aanrijding, dat dit hele vervelende juridische consequenties kan hebben, zeker als er gewonden zijn gevallen en ook als je op dat moment geen gebruik maakte van je tri-bar (want hij zit er wel op).
Ik neem aan dat je wel weet dat dit een illegale modificatie is. Een SP is geen fiets, maar een brommer en dientengevolge aan strengere regels onderhevig.
Mensen die met dit soort stuuraanpassingen rijden zeggen altijd dat ze zelf prima weten wat ze doen, dat ze alleen zo rijden wanneer (zijzelf beoordelen dat) het veilig is etc. etc. Maar houd er alsjeblieft rekening mee dat wanneer jij betrokken raakt bij een aanrijding, dat dit hele vervelende juridische consequenties kan hebben, zeker als er gewonden zijn gevallen en ook als je op dat moment geen gebruik maakte van je tri-bar (want hij zit er wel op).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De enige verbinding tussen je fiets en je stuur bestaat uit één enkel luttel M6 boutje, ik hoop dat jij je daarvan bewust bent ... fijn dat je daar alle vertrouwen in hebt maar ik doe niet mee !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een Redshift Shockstop verende stuurpen verlengen met deze accessoire. Het was mij niet opgevallen, maar ik ben het met Golvas eens. 1. het enige contact met de cockpit bestaat nu uit twee gekoppelde niet-goedgekeurde onderdelen, waarbij 2. niet vast staat of deze geveerde stuurpen zo'n verlenging kan hebben (hij is er zeker niet op getest) en 3. de remmen niet onder direct handbereik zijn.
Bij deze constructie zou ik minimaal de originele stuurpen terugzetten en/of een geveerde officiële voorvork plaatsen.
Bij deze constructie zou ik minimaal de originele stuurpen terugzetten en/of een geveerde officiële voorvork plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hou er hoe dan ook rekening mee dat als je de geveerde arm van je stuurpen gaat verlengen, dat je dan veel vaker tegen de eindstop zult gaan. Anders gezegd: dat je het toch al kleine bereik van die Shockstop grofweg halveert...
Hoe zo'n Shockstop zich zo op lange termijn houdt, geen idee.
Hoe zo'n Shockstop zich zo op lange termijn houdt, geen idee.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]