Fietskar achter de Stromer

Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Ebiker schreef: 03 mei 2018, 19:20
Golvas schreef: 03 mei 2018, 14:29
Inox roest inderdaad niet als je het gaat bewerken maar wanneer het enkel gegalvaniseerd metaal is ga je je voorzorgen moeten nemen, bijvoorbeeld met zinkspray + laagje lak.
Inox roest ook uiteindelijk, het is namelijk een roest vertragend staal. Dus ooit komt er overal roest op
Ik wil hier toch even m'n ervaring delen want Inox/RVS roest niet of het is van slechte kwaliteit of de kwaliteit is ondergeschikt voor z'n toepassing de meest gebruikte kwaliteit is 304 en is voldoende voor huis tuin en keuken/Stromer gebruik. M'n RVS koppeling (zie eerder in dit topic)ziet er na bijna 2 jaar nog hetzelfde uit. Een veel gemaakte fout bij het fabriceren van RVS constructies is het gebruiken van gecontamineerd gereedschap, waar bv reeds staal is bewerkt waar de staaldeeltjes zich vervolgens overzetten in de Inox/RVS en er zich gaan nestelen en roesten maar het is niet de RVS die gaat corroderen. Ik heb een set(je) gereedschap ALLEEN voor rvs gebruik.

Galvanische werking kan ook een oorzaak zijn van corrosie.

Wat betreft galvastaal is het gebruikelijk dat de constructie eerst wordt gefabriceerd om vervolgens te galvaniseren en geen wijzigingen meer aan te doen, zodat er overal een zinklaag opligt. Eventuele noodzakelijke wijzigingen worden afgewerkt met enkele lagen zinkspray. Galvaniseren op een bestaande zinklaag is onmogelijk, het werkstuk dient volledig te worden ontdaan van z'n zinklaag door onderdompeling in een bad met zoutzuur tot deze volledig is verwijderd, vervolgens kan men opnieuw verzinken.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wat ik me afvraag.

Kan er geen bolkoppeling op de zadelbuis gemonteerd worden? (Zoals bij van die kinderfietsjes die je wel eens gekoppeld ziet).
Of rijdt dat niet fijn.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

heb ik me ook al afgevraagd.
is alleszins niet standaard mogelijk met mijn huidige fietskar
Golvas

Ik vrees dat dat wel eens een kwestie van homologatie / typegoedkeuring zou kunnen zijn.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 28 mei 2018, 07:41 Ik vrees dat dat wel eens een kwestie van homologatie / typegoedkeuring zou kunnen zijn.
Laten we dat nu even buiten beschouwing laten want een kar achter een SP mag sowieso al niet.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Golvas

Tony Mb schreef: 28 mei 2018, 09:34 een kar achter een SP mag sowieso al niet.
Graag een linkje naar je bron ?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 28 mei 2018, 09:34
Golvas schreef: 28 mei 2018, 07:41 Ik vrees dat dat wel eens een kwestie van homologatie / typegoedkeuring zou kunnen zijn.
Laten we dat nu even buiten beschouwing laten want een kar achter een SP mag sowieso al niet.
Wel hoor, je mag er geen kinderen inzetten (althans: in Nederland, geen idee hoe het in België zit).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Vandaar mijn vraag naar Tony Mb (die duidelijk het ganse topic niet heeft gelezen) zijn bron ... ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 28 mei 2018, 20:28 zijn bron ...
Spa? :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie