Keuzehulp fietsjas

bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

Hallo allen,

Ik rijd nu een aantal maanden op mijn Stromer ST1 in een goedkoop hardloopjasje wat eigenlijk niets meer is, nu ben ik aan het rondkijken naar een goede vervanger.
De meeste jassen zijn vrij prijzig maar ik heb me daar bij neergelegd dat je dan ook echt een top jas krijgt die jaren mee gaat.
Zelf kom ik op de merken Vaude en Gore Wear uit, alleen deze merken hebben zoveel soorten waar je uit kiezen kan.

Nu zoek ik eigenlijk een jas die niet te warm/dik is maar wel eigenlijk veel te dragen is, wanneer het wat kouder word wil ik eigenlijk wat meer gaan spelen met mijn shirts onder de jas.
Hij moet ook geschikt zijn voor in de zomer wanneer je smiddags in een t-shirt kan fietsen maar in de ochtend kan het nog wel wat fris zijn dat een jasje nog wel lekker is.
Nu twijfel ik of de onderstaande genoemde jassen niet te warm gaan zijn op de frisse ochtenden in de zomer bijvoorbeeld, of dat dit reuze mee valt.

Ik twijfel of je beter voor een goedkoper jasje kunt gaan en aanvulldend een regen jas er bij te kopen, of een iets duurdere jas die voldoende waterdicht is waarbij je geen aparte regenjas meer nodig hebt.

Als voorbeelden zag ik de volgende jassen:

https://www.bikeinn.com/fiets/gore--wea ... lsrc=aw.ds

https://www.bikeinn.com/fiets/gore--wea ... 37319365/p

Mijn voorkeur gaat uit naar een niet geheel gele jas, al is dit wel het opvallenste, maar een zwarte met diverse gele accenten spreekt mij het meest aan. (van Vaude kon ik alleen geheel gele vinden).

Ik heb al veel lopen zoeken op het forum maar toch heb ik nog niet echt een duidelijk antwoord gevonden dat mijn vragen beantwoord.

Hopelijk via deze weg kunnen jullie mij verder helpen.

Groeten Bjorn
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE