Keuzehulp fietsjas

bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

Gisteren een bestelling binnen gekregen, 3 jassen, helaas zitten alle 3 de jassen voor geen meter, alles weer geretouneerd.
Hopelijk vind ik nog een winkel die grote voorraad heeft waar ik op afzienbare tijd heen kan rijden en daar gewoon kan gaan proberen/passen, dat lijkt me een betere optie dan zo diverse bestellingen doen.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1825
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik ben ook op zoek naar een goede ademende, water en winddichte jas, geschikt voor voor en najaar.

Ik ben in het bezit van een Proviz...maar dat is meer een regenjas, als ik dan aankom op mijn werk zijn mijn armen en bovenlijf zeiknat van het zweet, dus goed ademend is belangrijk.
Afbeelding

Vandaag bij een fietsenwinkel in Gorinchem, cycle center in zaltbommel (wist niet dat die stromers hadden) en Bever in Den Bosch geweest. EIgenlijk niet echt iets kunnen vinden, ik ben benieuwd naar een jas van Gorewear, ook om de levenslange garantie.

Welke had jij besteld ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

MarcelH schreef: 19 sep 2020, 14:01 Ik ben ook op zoek naar een goede ademende, water en winddichte jas, geschikt voor voor en najaar.

Ik ben in het bezit van een Proviz...maar dat is meer een regenjas, als ik dan aankom op mijn werk zijn mijn armen en bovenlijf zeiknat van het zweet, dus goed ademend is belangrijk.
Afbeelding

Vandaag bij een fietsenwinkel in Gorinchem, cycle center in zaltbommel (wist niet dat die stromers hadden) en Bever in Den Bosch geweest. EIgenlijk niet echt iets kunnen vinden, ik ben benieuwd naar een jas van Gorewear, ook om de levenslange garantie.

Welke had jij besteld ?
Ik had de volgende jassen:
- Gore R3 Partial Windstopper Hardloopjack Zwart/Grijs Heren
- Gore C5 Gore-Tex Active Fietsjack Zwart/Neon Geel Heren
- Vaude Luminum Performance Regen Fietsjack Lime Groen Heren

Deze jassen vond ik persoonlijk voor geen meter zitten, ik denk dat dit ook heel erg afhankelijk is van lichaamsbouw/porstuur etc, en wil je juist een erg strak passende jas of een iets lossere jas.

Zelf zit ik heel erg te twijfelen of ik niet gewoon een windstopper ga kopen en een regensetje in mijn tas meenemen voor het geval dat het gaat regenen, of toch een multifunctionele jas die ook voldoende waterdicht is dat ik alleen een regenbroek in mijn tas mee hoef te nemen,

Het liefste ga ik naar een winkel waar je gewoon diverse soorten en merken kan passen in verschillende maten, maar ik heb nog geen idee waar ik dat kan gaan doen.

Bij Bever in Deventer waar ik ben geweest hingen toen maar 2 jasjes, dat was ook niets.
Plaats reactie