Keuzehulp fietsjas

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik heb een Rab Borealis jasje. Absoluut niet waterdicht, maar als het regent moet zwz ook de regenbroek aan en dus ook een regenjas. En meestal is het toch droog onderweg.
Nadeel van elke waterdichte jas is dat het toch dat deze m.i. zweteriger zijn dan niet waterdichte.
Verder gewoon lekker laagjes eronder. In de vorst denk ik dat de Rab echter wel wat koud zal zijn, maar daar hoop ik deze winter achter te komen.
1 nadeel is de capuchon die er niet af kan en niet opgerold kan worden (alleen afneembaar dmv de FreddyH optie...), dus die flappert een beetje. Overigens weinig last van.

Echte fietsjas met kort voor en lang achterpand was geen optie omdat ik de jas ook gewoon aan wil met wandelen/hiken.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
bjornl
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:38
Merk SP: Stromer ST1 2020 dark grey

Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe!
Waarom hebben ze zoveel keuze in jassen? :shock: ;p
Het liefste ga ik naar een winkel die alle jassen hebben hangen en kan je gelijk ervaren hoe ze zitten, alleen heb ik nog geen winkel gevonden welke veel van dit soort jassen in de winkel hebben en in de buurt is.
shoppen jullie alles online of zijn er toch wel winkels in de buurt van Deventer-Zwolle met een ruim aanbod?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik shop alles online. Liefst bij winkels met betaling achteraf (via Afterpay o.i.d.) en gratis retourrecht. Kun je je financieel geen buil aan vallen. Ik pas sowieso liever thuis dan in een winkel. In winkels hebben ze meestal bijna niks in mijn maat en ik heb geen verkoper nodig. Ik heb hier soms wel vijf pakjes tegelijk liggen, uiteindelijk kies ik er één uit en de rest gaat keurig weer terug.

Maar de winkels met het meest interessante assortiment als je liever in rekken bladert en het wel prettig vindt om advies te vragen: Bever met filialen in heel NL, en specifiek De Zwerfkei in Woerden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Haha, met de reclame voor Bever en de Zwerfkei moet ik toch even mijn lokale favoriet Outdoor Gouda noemen :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

bjornl schreef: 07 sep 2020, 22:00 Het liefste ga ik naar een winkel die alle jassen hebben hangen en kan je gelijk ervaren hoe ze zitten, alleen heb ik nog geen winkel gevonden welke veel van dit soort jassen in de winkel hebben en in de buurt is.
shoppen jullie alles online
Stromeur schreef: 07 sep 2020, 22:10 Ik shop alles online. Liefst bij winkels met betaling achteraf (via Afterpay o.i.d.) en gratis retourrecht. Kun je je financieel geen buil aan vallen. Ik pas sowieso liever thuis dan in een winkel. In winkels hebben ze meestal bijna niks in mijn maat en ik heb geen verkoper nodig. Ik heb hier soms wel vijf pakjes tegelijk liggen, uiteindelijk kies ik er één uit en de rest gaat keurig weer terug.
+ 1 !

Online bestellen (beste prijs), passen en indien niet OK : retourneren die handel.

In een winkel is het altijd wat: "jammer, maar net verkocht mijnheer", "een foutje in onze voorraad mijnheer", "onze leverancier zit door zijn voorraad heen", andere kleur, foute maat, kleine beschadiging, usw.

Jammer voor de lokale handelaars, maar hier worden hoofdzakelijk nog verse producten in de winkel gekocht.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je wordt er uiteindelijk ook heel handig in. Als ik b.v. een kledingstuk in een bepaalde kleur wil hebben, maar ik weet de maat niet zeker en de winkel in kwestie heeft geen gratis retourrecht, en een andere winkel mét gratis retourrecht heeft wel beide maten, maar niet de juiste kleur, dan laat ik die twee eerst komen om de maat te bepalen. Als ik mijn maat weet gaan die twee gratis terug en ik bestel de kleur en juiste maat weer bij die eerste winkel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 08 sep 2020, 10:37 Je wordt er uiteindelijk ook heel handig in.
Handig ? ... zeg maar gerust : uitgekookt ... ;p
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Stromeur schreef: 08 sep 2020, 10:37 Je wordt er uiteindelijk ook heel handig in.
Handig staat in dit geval gelijk aan "misbruik maken van"?

Dat je in een winkel dingen past en het vervolgens niet koopt....ok....

Maar dat je een winkel meerdere artikelen uit de voorraad laat halen (wat ie dan dus niet aan een echte koper kan verkopen) en hem kosten laat maken voor het verzenden én retouren terwijl je al weet dat je het niet gaat kopen vind ik op zijn zachtst gezegd niet zo kies.

Een kennis heeft een webshop met kleding. Het retourpercentage ligt op 40%. Het grootste deel van die retouren zijn artikelen die in meerdere maten besteld zijn.
Logisch natuurlijk, maar door dat grote aantal retouren (lager dan het gemiddelde) staat het hele verdienmodel enorm onder druk
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als het niet meer uit kan voor een zaak passen ze het wel aan. Tot die tijd maak ik gewoon gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Het is inderdaad hetzelfde als in een fysieke winkel passen en daarna online kopen. (Dus als je het één "misbruik" noemt, dan is het ander dat ook.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Nee dat is niet hetzelfde, omdat je bij online bestellingen de verkoper bewust met onnodige kosten voor verzending en retouren opzadelt. iets wat je niet doet bij passen in een winkel en het ergens anders kopen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie