Abus Alarmbox

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Volgens mij is de technologie die gebruikt wordt voor de Alarmbox dezelfde die ook zit in de 6000A. Het grote verschil is dat de Alarmbox wordt gemonteerd middels twee plastic tiewraps, terwijl de montage van de 6000A via degelijke stalen schakels gaat.

Voor het verbreken van een tiewrap volstaat een simpel tangetje, waarna je de Alarmbox eenvoudig enkele tientallen meters ver kunt weggooien. Voor het doorknippen van de stalen schakels van de 6000A heb je serieus knip-, zaag-of slijpmateriaal nodig.

Als het gebruik voornamelijk voor overdag op een plek is waar sociale controle nog wordt nageleefd, dan zal die Alarmbox zijn werk werk zeker doen. Omdat je niet van een "hoop gedoe" houdt om je fiets even te parkeren, denk ik dat de Alarmbox voor jou misschien wel de juiste keuze is.

Laat maar weten hoe die Alarmbox jou bevalt. De 6000A is wat onhandiger in het gebruik (het geheel is flink zwaarder en het plaatsen kost je een minuutje), maar over de werking van het alarm ben ik zeer tevreden.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat het vooral irritatie opwekt, qua sociale controle. Dat heb ik in elk geval wel bij auto-alarmen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Hij zit strak om de buis met metalen stripjes (niet met tierips), die (ook strak) tegen de buis geklemd zitten. Je kan er dus niet met een tang of zo achter. Het kan zeker kapot (ik denk wel dat die actie schade aan de fiets oplevert) en makkelijker dan stalen schakels, maar dat is ook niet het idee van zo'n irritante buzzer.
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 07 aug 2020, 09:20 Voor het doorknippen van de stalen schakels van de 6000A heb je serieus knip-, zaag-of slijpmateriaal nodig.
Anderhalve minuut + een moerensplijter van € 30 volstaan.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie