Oorbeschermers Abus pedelec 2.0

Plaats reactie
Luimaarsnel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2020, 10:48

iemand ervaring met de abus pedelec 2.0 ace met oorbeschermers? Reduceren deze de windruis significant? En houden ze je oren warm? Zijn er ook andere merken met oorbeschermers die nta proof zijn?
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Ze reduceren het windgeruis met een 50% naar mijn gevoel.
Maar ik gebruik toch nog altijd oordopjes.

Ze zijn ook redelijk warm, maar in de winter kun je toch niet zonder een dun mutsje onder de helm.
Dit dan in combinatie met het handige overtrekje dat aan de achterkant in de helm ingebouwd zit, dat de koude wind goed buiten houdt.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
HHV
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2019, 16:37
Merk SP: Stromer ST3

Ze reduceren het windgeruis absoluut en gebruik ze altijd, alleen als ik rustig aan met mijn vrouw ga fietsen dan gebruik ik ze niet. Ideale helm met deze mogelijkheid om het geruis behoorlijk tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Tot nu toe alleen ervaring zonder de oorbeschermers. Heb de helm sinds maart dit jaar en tot nu toe is het (voor mij) niet koud genoeg geweest om de beschermers te dragen. Het geruis als ik aan het rijden ben ervaar ik niet als hinderlijk, dus ook daarvoor heb ik ze niet nodig.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Ik heb me enkele weken geleden zo'n cat ears aangeschaft voor over de riempjes te plaatsen ter hoogte van je oren ( veel te duur voor wat het is maar soit... ) . Nu moet ik zeggen dat er nog steeds windgeruis is maar dan wel een pak minder , ben er wel tevreden mee.
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Ik gebruik de Ace 2.0 altijd met de oorbeschermers. Ik heb geen ervaring zonder. Ik vind dat er ondanks de oorbeschermers bij snelheden boven de 40 km/h toch nog veel windgeruis is. Ik zit er over te denken om er eventueel extra geluidisolerend materiaal in aan te brengen. Ik moet ook zeggen dat ik ze niet strak tegen het hoofd vind zitten. Misschien als ze wat strakker zaten heb je ook minder lawaai, maar de bandjes trekken ze niet echt strak. Hoe dan ook zeker wel een fijne helm.
Plaats reactie