help 2 Stromers vervoeren op een aanhangwagen

Picco
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:38

LS,

ik ben op zoek naar een constructie om 2 stromers ( St3 en St1X)rechtop te vervoeren in een aanhangwagen
afmetingen aanhanger binnenmaats 1,10 bij 2,05. Heeft een van jullie daar ervaringen mee en een constructie voorstel?
Ik wil de 2 stromers zonder deze te beschadigen vervoeren. Ik heb wel een wielklem gezien die je kunt monteren maar ik heb daar het gevoel bij dat er dan teveel zijwaardse krachten op de wielen komen waardoor er een slag in het wiel komt.
Ik zit meer te denken aan een stalen frame welke je in de aanhangwagen kunt zetten en dat je de stang van de fiets er op 2 plekken aan kunt bevestigen.

Graag jullie deskundig advies..

Gr
Picco
Stromer ST3 LE , Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller F5505 Ortlieb fietstassen, Lazer helm.
Stromer ST1, Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller Ortlieb fietstassen,
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Zo'n ding op de bodem:
Afbeelding

Dan dan met spanden een driehoek proberen te creëren aan de achterkant. Bijvoorbeeld naar je zadelpen. Dan gaat ie geen kant meer op.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En wat dan met het spatbord ? ... ga je dat in de rapte effe demonteren of plooi je dat eenvoudigweg dicht ? :roll:

@ TS: heb je een specifieke reden om geen fietsendrager te (willen) gebruiken ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Bastiaan schreef: 16 jun 2020, 13:22 Zo'n ding op de bodem:
Afbeelding
Je zal wel even moeten zoeken, Thule verkoopt deze (Thule Low Rider 821) niet zelf in Europa.
Als je toch al een trekhaak hebt, is deze drager misschien iets? De Thule Easyfold XT 2 mag 2 fietsen van 30 kg elk hebben.
Afbeelding
ST1X Sport Ocean 983 Wh
mrstrom

Als je geen gevoel hebt hoe je zoiets vast zet op een aanhanger...dan misschien niet zo vervoeren?

Neem dan en fietsenrek, staan meer topics op het forum over fietsenrekken.
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Golvas schreef: 16 jun 2020, 15:24 En wat dan met het spatbord ? ... ga je dat in de rapte effe demonteren of plooi je dat eenvoudigweg dicht ? :roll:
Goed punt. Dankzij de corona heb ik tot op heden meer op een MTB gezeten dan op m'n Stromer. Die laatste heeft inderdaad een spatbord. Dat zit echter niet rond je wiel. Afhankelijk van eventuele spatbordverlengers moet je dan even kijken wat voor blokje hout je er onder doet.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bastiaan schreef: 16 jun 2020, 16:40 Dankzij de corona heb ik tot op heden meer op een MTB gezeten dan op m'n Stromer. Die laatste heeft inderdaad een spatbord. Dat zit echter niet rond je wiel.
Klopt, bij de meeste Stromers zit het spatbord rond de bel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 16 jun 2020, 19:47 Klopt, bij de meeste Stromers zit het spatbord rond de bel.
Zou in functie niet echt schelen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 16 jun 2020, 19:47 Klopt, bij de meeste Stromers zit het spatbord rond de bel.
*Verslikt zich acuut in een slok thee :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Golvas schreef: 16 jun 2020, 19:47 Klopt, bij de meeste Stromers zit het spatbord rond de bel.
:bj
Het zal de taalbarrière zijn met de zuiderburen. Het spatbord volgt inderdaad het wiel, maar zit niet volledig rondom het wiel.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Plaats reactie