Ortlieb Commuter Insert voor o.a. de Backroller

BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

FreddyH schreef: 28 sep 2020, 21:47 Of je laat het gewoon wat slijten en koopt bij eventuele verkoop een nieuwe bagagedrager. De mijne doet het al > 5 jaar prima (is wel flink ingesleten).
Ja voor de drager dacht ik ook eerst zo, maar ik heb ook schade op men frame... Vlak aan de achteras. Dat laat ik liever niet vervangen :D
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah ja, dat is bij mijn fiets heel anders...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

Zijn er nog ervaringen met deze commuter insert? Is het wel handig om deze op het werk uit de fietstas te halen zodat deze kan blijven hangen? Beetje bang ook dat die te klein gaat zijn al is dit natuurlijk voor iedereen anders.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Yep, heb m nu een jaar of twee. Ik gebruik de insert als organiser. Plek voor de laptop, vakjes voor mijn pennen, sleutel, portemonee, powerbank. Mijn sleutels in een etui gekoppeld aan een ketting, etc, etc..... Neen, ik haal de insert niet uit de tas. Wat ik in mijn hoofd aan structuur mis, vult de insert aan. Nu dwing ik mezelf alles op een vaste plek in de tas.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

Peerke1960 schreef: 07 jun 2022, 19:42 Yep, heb m nu een jaar of twee. Ik gebruik de insert als organiser. Plek voor de laptop, vakjes voor mijn pennen, sleutel, portemonee, powerbank. Mijn sleutels in een etui gekoppeld aan een ketting, etc, etc..... Neen, ik haal de insert niet uit de tas. Wat ik in mijn hoofd aan structuur mis, vult de insert aan. Nu dwing ik mezelf alles op een vaste plek in de tas.
Groeten, Peter
Mag ik vragen of de laptop veilig in die insert zit? Steekt u die 'bloot' in die insert? Ben beetje van voor schade door rammelen.
Of steekt u deze in een sleeve?
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zie mijn eerdere post. De lap zit in een sleeve.

Peerke1960 schreef: 27 sep 2020, 12:21 Afbeelding
De inzettas nu een paar maanden ingebruik. Ik moet zeggen dat het structurerend werkt voor mijn verwarde geest. Alles heeft zn plek; De laptop, mijn schone kleren, mijn broodtrommel, sleutels, geldbuidel, batterij met draad voor mijn gulzige telefoon, pennen, oja en mijn appeltjes. De sleeve is bedoeld als extra bescherming voor mijn lap.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
racoon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jan 2023, 21:09
Locatie: Epe
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 4036

Peerke1960 schreef: 08 aug 2022, 10:42 Zie mijn eerdere post. De lap zit in een sleeve.

Peerke1960 schreef: 27 sep 2020, 12:21 Afbeelding
De inzettas nu een paar maanden ingebruik. Ik moet zeggen dat het structurerend werkt voor mijn verwarde geest. Alles heeft zn plek; De laptop, mijn schone kleren, mijn broodtrommel, sleutels, geldbuidel, batterij met draad voor mijn gulzige telefoon, pennen, oja en mijn appeltjes. De sleeve is bedoeld als extra bescherming voor mijn lap.
Mag ik vragen in welke tas u deze gebruikt en hoe groot de laptop is?
St2 royal blue
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

15 inch laptop. Ik heb de ortlieb backroller. Zeg maar de standaardtas. Ik gebruik m nog steeds, tot tevredenheid.
Groet, peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb diezelfde tas, maar heb tegenwoordig een laptop van formaat koelkast (17" model en 2-3 cm dik). Deze stop ik in een Case Logic LAPS117 in de Backroller. Gaat prima!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Hoi, gebruik de ortlieb communuter insert nu een tweetal jaar. De laptop er in zonder sleeve. Nooit problemn gehad met de laptop. Wel bestaat mijn ww-traject uit ongeveer 80% jaagpad, heel vlak dus.
Ik steek de insert in een stoffen tas, dit geheel in de ortlieb. Bij regenweer geen gesleur met een vieze ortlieb tas, maar enkel de stoffen tas uit de ortlieb halen en mee naar binnen nemen !
Enne … nog 4 werkdagen te gaan … dan soort van prepensioen dus … de insert mag weg voor laten we zeggen €25 excl verzending.. Hij is nog in zeer goede staat. Indien iemand interesse heeft, stuur me maar een PM.
Groeten, Danny.
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Plaats reactie