Alternatief voor brandveilige accuzak?

Plaats reactie
Damny
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2020, 10:03

Weten jullie of er alternatief is voor de dure (€200) brandveilige accuzak?

Mvg,
Damny
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nog geen enkel brandveilig alternatief gezien, maar deze originele Stromer Battery bag kost meteen € 35 minder dan het exemplaar dat jij vond.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nouja...als ik de tekst lees en de constructie van zo'n zak op de foto bekijk vraag ik mij (ex) ervaren brandweerman/bevelvoerder een paar zaken af: wat "beschermt" de zak precies? de omgeving of de batterij dus binnenbrand of buitenbrand?

Belangrijker is nog: Hoe lang beschermt zo'n zak (WBDBO) bijvoorbeeld een gebouw waar minder zelfredzame mensen aanwezig zijn moet "harde kernen" bezitten met een Weerstand tegen Brand Door-en Brand Overslag van tenminst een uur.

Een doorsnee woning volgens laatste bouwbesluit minimaal een half uur.
Beschermt de zak ook tegen spontane ontbranding ten gevolge van een thermal runaway?
Hoe luchtdicht is de zak? ivm. mogelijk voortijdig smoren van een beginnend brandje.
Beetje veel geld en schijnveiligheid voor een zak gebakken lucht.
Je batterij niet laten vallen en niet elke dag Parijs Roubaix rijden met je stromer lijkt mij veiliger en vooral goedkoper.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Stromer Battery Bag is van AkkuSafe. Even los van de prijs: er is wel degelijk over het ontwerp nagedacht en als je het werkelijke product in handen hebt, dan kun je dat ook zien en voelen. Hij werkt volgens de fabrikant als volgt:



Zie ook onderstaand topic:

viewtopic.php?f=5&t=1681

Ik heb nog steeds geen goedkoper/volwaardig alternatief gevonden, behalve een joekel van een krat voor drie accu's die ook een boel kost. Leuk voor de retail, maar niet voor mij als particulier met één accu, die ook prima in de Battery Bag past zonder dat ik daar een vierkante meter voor moet reserveren.

Het risico op ontbranding van een originele Stromer accu is relatief klein, geen reden tot paniek. Maar áls het gebeurt, dan kan de schade enorm zijn. Dat gaat die Battery Bag misschien niet helemaal voorkomen, maar ik vind het een prima risico-vertrager.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Op marktplaats staat er een voor minder:

STROMER accutas/battery bag, in de winkel euro 165
€ 99,00
http://link.marktplaats.nl/m1506011640? ... ialbuttons
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Plaats reactie