Accu isolatie

Gesloten
FrankL88
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2019, 10:21

Hallo ik ben redelijk nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort een st1 uit 2016 met een 522w accu. Nou zie ik geregeld mensen meer een neopreen hoes om het frame om de accu te sparen in de koude winters.

Wat is jullie mening hier over?
En is isolatie aan de binnenzijde van het frame ook geen optie? Denk aan radiator folie met piepschuim. Of zo'n noot deken die in je eerste hulp koffer zit.

Ik zit te twijfelen of dit wel of niet gevaarlijk kan zijn.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FrankL88 schreef: 01 dec 2019, 15:42 En is isolatie aan de binnenzijde van het frame ook geen optie? Denk aan radiator folie met piepschuim. Of zo'n noot deken die in je eerste hulp koffer zit.

Ik zit te twijfelen of dit wel of niet gevaarlijk kan zijn.
Natuurlijk ga je geen spullen aan de binnenkant van je frame proppen: zowel de controller als de accu worden enorm heet tijdens gebruik. Je kunt de gevolgen niet overzien.

Het beste wat je kunt doen bij kou is de accu op kamertemperatuur in je Stromer plaatsen pal voordat je gaat rijden, en eventueel de accu isoleren met zo'n cover zodat hij onderweg minder snel zijn warmte verliest.

Over de accu cover bestaat al een topic. Graag daar verder:

viewtopic.php?f=9&t=70&hilit=accu+hoes
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten