Fietsbroek merk voor lange benen

Saskia
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 aug 2019, 13:10
Locatie: Groningen

Goedenavond,
Welke merken fietsbroek vallen lang? Ik heb er nu eentje van Castelli; die was lang ten opzichte van de alternatieven in de fietswinkel, maar valt eigenlijk nog iets te hoog boven de enkels. Ik hoor graag jullie tips.
ST3 Anniversary Edition, Kinekt 2.1 zadelpen, 105 cassette, 983 Wh accu
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zie dit draadje: viewtopic.php?f=10&t=2397&p=52197#p52197

Die Agu Shinto Extra lang is echt serieus lang!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 14 okt 2019, 23:54 Zie dit draadje: viewtopic.php?f=10&t=2397&p=52197#p52197

Die Agu Shinto Extra lang is echt serieus lang!
Freddy, dat topic gaat over regenbroeken, ik denk dat Saskia (zoals ik) op zoek is naar een goeie fietsbroek (met zeemvel) voor lange mensen. Dat is inderdaad geen sinecure als je lang en mager bent. Want je past enkel in de xxl qua lengte, maar dan zwem je er in qua breedte.
Ik heb dit ook nog niet opgelost gekregen en rijdt nu rond in broeken die eigenlijk te breed zijn voor mij.

Het onderwerp is wel al aangeraakt in andere topics rond kledij.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah, sorry... niet goed gelezen :bh:

Ikzelf ben niet super smal, maar wel lang. Tot nu toe kom ik steeds bij AGU uit voor mijn fietsbroeken. Die Italiaanse merken komen zelfs in maat XXXXL nog maar net over mijn knieën :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Saskia
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 aug 2019, 13:10
Locatie: Groningen

Dank voor jullie reacties. Maar zoals Bram Roose al opmerkte, ben ik niet op zoek naar een regenbroek maar naar een gewone fietsbroek voor lange benen. Misschien is er te weinig markt voor :bh:
ST3 Anniversary Edition, Kinekt 2.1 zadelpen, 105 cassette, 983 Wh accu
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb me laten vertellen dat zelfs bij Castelli de lengte varieert van broek tot broek. Ook Assos zou kunnen lukken, best eens ergens gaan passen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Tomasj schreef: 15 okt 2019, 23:15 Ik heb me laten vertellen dat zelfs bij Castelli de lengte varieert van broek tot broek. Ook Assos zou kunnen lukken, best eens ergens gaan passen.
Klopt, ik heb er een zestal gepast, sommigen waren compleet ondraagbaar, anderen kwamen aardig in de buurt van een goede pasvorm. Maar geen enkele zat echt goed genoeg qua pasvorm.

Assos heb ik ook al gehoord, maar in mijn buurt helaas nog niet tegengekomen in een winkel om te kunnen passen en de prijs daarvan is zo absurd hoog dat ze als maatwerk zouden moeten zitten voor ik dat geld er aan zou kunnen besteden.

Voorlopig hou ik het nog mij mijn Btwin broeken tot ik iets beters tegenkom. Die hebben de beste pasvorm voor mijn lichaam van alles wat ik tot nu toe gepast heb.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 16 okt 2019, 11:23 Voorlopig hou ik het nog mij mijn Btwin broeken tot ik iets beters tegenkom. Die hebben de beste pasvorm voor mijn lichaam van alles wat ik tot nu toe gepast heb.
Dan zou ik toch AGU eens proberen: Btwn broeken zitten bij mij voor geen meter maar AGU is voor mij super.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Met de winter voor de deur heb ik 2 broeken besteld.

ééntje vanochtend aangehad: de Assoss Mille GT winter versie Large.
Ik ben 1m97 en 83kg. Deze zit mij als gegoten. Benen komen nipt lang genoeg. Mocht iets langer maar is aanvaardbaar.
Bretellen spannen heel erg, maar op de fiets valt het mee en die zullen wat rekken.
De XL was slechts marginaal langer en daar had ik veel te veel ruimte in, waardoor het zeem zou gaan schuiven.

Dus voorlopig ben ik er uit met al 1 broek die past.

Nu heb ik ook de Gore C5 thermo bibtights besteld. Deze zijn qua specificaties beter en voor koudere perioden, putje winter. Ze zijn nu toegekomen in de winkel, dus die ga ik vanavond passen. Ik heb die in XL besteld, dus ik vrees dat deze ook te breed zullen zijn en dat ik toch voor de large zal moeten gaan als de beenlengte ok is. Want ik merkte nu in de maattabellen van een andere site dan de verkoper op dat de binnenbeenlengte van L naar XL niet toeneemt, dus heeft het uberhaupt geen zin om een maat groter te bestellen.
Ik hou jullie op de hoogte of ook dit een broek is voor (magere) mensen met lange benen.

Als de Gore het niet wordt, probeer ik AGU zoals Freddy aangeeft (tot nu toe nog niet aangedurfd omdat ik ook wel lees dat een vuilniszak past in AGU kledij, dus dat die totaal vormloos en te breed is, wat ik ook niet graag heb, ook al is hij dan lang genoeg)
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ik gebruik Craft als lange fietsbroek, waterdicht(lichte regen), ademend en is redelijk lang. Ik ben 1.85 lang en heb de M

Afbeelding
https://www.futurumshop.nl/craft-verve- ... en-m.phtml
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie