Fietsbroek merk voor lange benen

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Marco69 schreef: 30 okt 2020, 14:54 Ik gebruik Craft als lange fietsbroek, waterdicht(lichte regen), ademend en is redelijk lang. Ik ben 1.85 lang en heb de M
Heb die ook overwogen, maar dan las ik dit van persoon die ongeveer mijn afmetingen heeft, hij is zelfs nog iets zwaarder:

"Ik ben 1,93 meter en 95 kg. Ik heb 2 maten aan gehad maar moest ze helaas beide terugsturen. De maat XL zat prima maar de broekspijpen waren vanaf de knieën naar beneden veel te ruim. De maat L zat nog steeds wat los om de kuiten maar dat was acceptabel geweest, zij het niet dat deze te kort voor mijn lichaamslengte is en knelt bij de schouders. Erg jammer want ik heb de indruk dat het goed materiaal is. Als je heel dikke kuiten hebt is deze broek het uitproberen waard."

En nog een paar andere reviews in die trend....

Daarom besloten dat ie niets voor mij is.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Het klopt idd dat het bij de knieën wat ruimer zit. Het materiaal is zeker wat stugger. Ik gebruik een dezelfde broek voor het schaatsen en die heeft hetzelfde. Ik ben er dus aangewend :cool2: en als je er aan kan wennen is het een perfecte broek voor herfstweer en voor wintersport.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Update:
Voor magere mensen met lange benen (ik ben 1m97 en 82kg)
Wel:
- Assos mille GT Large zit goed en komt lang genoeg. Ook een goed zeem, maar ietsje te groot waardoor zeem niet perfect op zijn plaats blijft. Bretellen spannen maar rekken voldoende mee.
- Futurmshop joris thermo: Medium zit als gegoten. Bretellen spannen op medium minder dan de assos in large. Perfect qua breedte, zeem blijft op z'n plaats zitten en is kwalitatief heel goed, en benen zijn even lang als de assos large. Dus dit is prijs kwaliteit absoluut de beste koop. Verder ook heel betaalbaar. Spatwaterdicht en heel goed isolerend en wind dicht.

Niet:
- Craft verve: komt voor mij te kort en te breed
- Gore C5 komt totaal niet lang genoeg, maar wordt al bij Medium te los zittend. Dus die valt helemaal af.
ST3 black 983wh
Plaats reactie