pedaalriemen?

michelve
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2019, 16:55

Hoi,

rijdt er iemand met van die riempjes ipv (semi-)klik pedalen?
Voordeel: geen speciale schoenen nodig. Kan eventueel reflecterend.
Nadeel: ziet er niet uit.
Ik heb geen ervaring met riempjes noch klikpedalen, veiligheid of efficiëntie van beiden.
Haal je uit 1 van beide systemen uberhaupt voordeel op een s-pedelec?

mvg,

Michel
Samtruwant
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
Locatie: Diksmuide

riempjes zijn voor een reden afgevoerd, namelijk onveiligheid.
klikpedalen klik je automatisch uit als je valt, bij riempjes blijf je vastzitten.
Lijkt me beter om dan voor combi-bedalen te gaan, bv:

https://www.futurumshop.nl/shimano-xt-t ... gn=banners

je kan er met gewone schoenen op rijden, andere klant van het pedaal zijn dan spd-klikpedalen indien je vast wil zitten.
Laatst gewijzigd door Samtruwant op 20 sep 2019, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Samtruwant
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
Locatie: Diksmuide

Samtruwant schreef: 19 sep 2019, 16:30 riempjes zijn voor een reden afgevoerd, namelijk onveiligheid.
klikpedalen klik je automatisch uit als je valt, bij riempjes blijf je vastzitten.
Lijkt me beter om dan voor combi-bedalen te gaan, bv:

https://www.futurumshop.nl/shimano-xt-t ... gn=banners

je kan er met gewone schoenen op rijden, andere klant van het pedaal zijn dan spd-klikpedalen indien je vast wil zitten. Dit systeem gebruik ik op mijn MTB.
Laatst gewijzigd door Samtruwant op 20 sep 2019, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Inderdaad gewoon combi’s pakken.
Ik zweer sowiso bij SPD; veel betere controle en krachtoverdracht.
Riempjes zijn rotdingen: vast = vast. Dus onverwacht stoppen resulteert gegarandeerd in vallen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22