pedaalriemen?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Spd-sl en Look Keo zijn racefietssystemen. Gebruik ik niet op de Stromer. Ik wil normaal kunnen lopen op mijn fietsschoenen in inderdaad bij viezigheid blijft het gewoon werken. Zelfs tijdens een bagger winter veldtocht op de atb.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 20 sep 2019, 19:49 Ik ben qua fietservaring waarschijnlijk niet representatief, maar ik laat onder alle omstandigheden de spd’s zitten. Losklikken is een beweging zonder gedachte en de controle mét spd is net even beter onder lastige omstandigheden.
Yep......vast veel meer controle. Mijn oude Gazelle AA-super zat Campa-C-Record op :bj met toeclips. Onder de SIDI's zaten ook pedaalplaatjes met een gleuf goed aangesnoerd kreeg je die nevernooit weer los. Sterke sprinters en baanrenners reden met dubbele riempjes :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22961
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die goeie ouwe tijd... En wat wás er toch een weerstand toen die klickpedalen de markt op kwamen. Maar echt: het is heel even wennen, en daarna wil je niet anders meer. Klick is veel stabieler en veiliger dan toeclips.

Toeclip.jpg
Toeclip.jpg (143.88 KiB) 1991 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb vroeger nog toeclips gehad maar dan zonder gesp (zelf eraf gehaald). Was net genoeg om meer grip te hebben en een beetje te kunnen trekken maar je zat er net niet te vast in om het gevaarlijk te maken.

Maar clicksystemen zijn 100x beter en fijner.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Aangezien ik plots veel meer ging fietsen door de aankoop van de Stromer wou ik ook graag fietsschoenen aankopen. Combi spd leek me logisch aangezien ik nog altijd eens snel op de fiets wil kunnen springen. Omdat ik vaak las dat velen de eerste keer wel durven vallen toch maar de combi pedalen eerst op mijn goedkopere fiets gemonteerd. Went heel snel en is een zeer aangename fietservaring (zeker komende van sneakers met 0 ondersteuning).
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

SPD echt perfect. Wel MR plaatjes monteren en niet zoals ik een keer SR...toen ging ik bij stoplicht op mijn muil...
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie