ABUS PEDELEC 2.0 ACE

Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Terug over de helm :),

Ergens denk ik dat een prijs van 109,- niet dit model helm is geweest. Lijkt me erg stug eerlijk gezegd.
Ik zie hem heel veel tussen de 190, - a 199,- bij webshops en een enkele die rond de 166,- zit.

Ik heb hem meebesteld met de aanschaf van mijn ST1x. Ik kreeg toen 15% korting op accessoires dus een goed moment om gelijk maar een dure helm, SeatPost en een set tassen erbij te doen :). Ik heb uiteindelijk ongeveer 169,- betaald voor deze helm.

Als ik bijzondere ervaringen heb zal ik ze zeker laten weten, maar volgens mij is het goed samen te vatten als 'de bekende abus pedelec+ maar met vizier en oorbescherming'. Welke afneembaar zijn dus je kan er praktisch een nog duurdere pedelec+ van maken als je de extra's allemaal niks vind :).
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Is er iemand met deze helm die mij kan vertellen hoe ik de rain-cover zou moeten gebruiken?? Had de 'handleiding' nog niet doorgelezen maar toen ik een buitje had vanochtend kon ik er toch niet achter komen. Heb het na een paar minuten opgegeven en ben maar veder gegaan :s.

De Pedelec+ helm snap ik (de niet-Ace versie zeg maar), maar het vizier zit hier in de weg. Hoe krijg ik de regenhoes onder het vizier door zodat ik de elastiekjes vast kan maken aan de haakjes?
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Aan de onderkant van het vizier staan aan beide kanten 2 inkepingen.

Hier moet je de elastiekjes achter haken en het vizier dichtklappen.

De haakjes dienen enkel als je vizier eeaf neemt.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Top! Gevonden :). Kom ik hopelijk droger thuis dan de heenrit.

Wel gelijk klein nadeeltje. Als je het vizier helemaal naar beneden klapt zit de regenhoes er niet meer overheen, dan heb je een kiertje waar het water van de regenhoes zo precies je vizier binnen kan stromen. Als ik hem 1 cm minder ver naar beneden doe dan past de regenhoes er net overheen. Zo stroom het niet in, maar over het vizier.
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Dat nadeeltje had ik ook al gemerkt.
Daar moet ik nog iets op verzinnen want ik rij altijd met het vizier volledig naar beneden.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

ik merk met de stevige en koudere winden van deze week dat m'n ogen toch nog best aan het tranen zijn, voel ook een soort lucht 'werveling' net naast m'n ogen ongeveer. Is toch eigenlijk juist de reden waarom ik een vizier wou.

Hebben meer mensen dat? Kan ik ergens iets aandraaien of zo of is het juist expres gedaan voor om minder snel te beslaan?
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Heb ik ook. Went vanzelf
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Vorige week deze helm aan een praktijk crashtest onderworpen. Resultaat toch een aardige hersenschudding. Aan de helm zelf valt nauwelijks iets te zien, met uitzondering van een klein deukje aan de kant waar ik op gevallen ben. Het lijkt er op dat de helm toch wat te veel energie heeft doorgegeven.
Op de motor toch ook al een paar keer een aardige stuiter gemaakt, maar nooit met een hersenschudding als gevolg.
Volgende helm wordt waarschijnlijk dus toch een ander merk/type. Want hoewel ik het best een lekkere helm vond, heeft hij ook een paar minpuntjes. Zo valt het vizier op de neus. En de kinband lost iedere rit toch ook een klein beetje, zodat je steeds moet aantrekken. Er zit een plastic klemmetje bij om het dubbele band vast te zetten maar die blijft bij mij niet dicht zitten. Pluspunten vind ik de aanwezigheid van een vizier, USB oplaadbare verlichting aan de achterzijde, earpads in de winter en de opvouwbare regenhoes (hoewel het een gepiel is om hem terug in zijn compartiment te krijgen).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een motorhelm heeft een veel zwaardere beschermingscategorie dan een SP-helm.

Als je iets meer richting motorhelm zoekt, kijk dan eens naar de Cratoni Vigor. Nog steeds geen motorhelm (en dus gelukkig ook niet zo loodzwaar), maar deze heeft een ECE-R 22.05 keurmerk, wat hem ook geschikt maakt voor brommers. Hij zou dus beter moeten beschermen dan een standaard SP-helm met NTA-8776 keurmerk en op basis van gebruikerservaringen tot nu toe geloof ik dat ook wel. Ik zou 'm zelf zo kopen, mooie en goeie helm met vizier.

Ga je toch liever voor wat lichters, dan wellicht de Lazer Anverz. Deze heb ik nu en ik ben er superblij mee.

Beterschap!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Zit nu inderdaad te kijken naar cratoni vigor danwel commuter, Lazer anvers mips of de Giro Bexley. Maar voor elke helm valt volgens mij wel een nadeel te noemen. De vigor valt altijd over de oren en is op zomerse dagen misschien minder geschikt. Lazer anvers heeft geen earpads dus in de winter wat minder geschikt. Commuter lijkt ook meer een fietshelm. En de Giro Bexley lijkt weer wat warmer. Neig toch wel sterk naar die laatste. Kwa gewicht is hij dan wel weer zwaarder (grammen werk) dan de vigor. Oh en lees net dat Lazer een programma biedt als je je helm na een crash moet vervangen (voor 50% een nieuwe helm).
Plaats reactie