Reflectoren verwijderen

Brabo
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 aug 2019, 18:32
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer

Ik zie veel Stromers voorbij komen waar geen reflectoren vooraan zijn gemonteerd.
Worden deze vanuit het fabriek standaard voorzien of moet de fm deze monteren?
Indien deze reeds gemonteerd zijn, zijn deze gemakkelijk en zonder schade te verwijderen?

Ik vind die enorm lelijk en zou deze, indien ze gemonteerd zijn bij levering, willen vervangen met reflectorstickers,
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bij aanschaf heb ik de FM verteld dat hij die prachtig mooie oranje reflectoren niet hoefde te plakken op de voorvork. Ik bewaar ze het liefst in een doos, zodat ze puntgaaf blijven. Bij het ophalen van mijn ST3 kreeg ik een doos mee met daarin.... jawel, de twee prachtig mooie oranje reflectoren. :ay
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Met een flosdraadje rondom je buis het schuim doorsnijden en daarna met wat wasbenzine de plakresten wegpoetsen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Brabo schreef: 17 sep 2019, 20:27 Worden deze vanuit het fabriek standaard voorzien of moet de fm deze monteren?
Zitten los in de fleverdoos waar ook de lader, handleiding e.d. in zitten. Deze ambergele reflectoren zijn wettelijk verplicht, dus een goede dealer plakt ze erop voorafgaand aan levering. Maar je kunt je FM ook vragen om dat niet te doen.
Brabo schreef: 17 sep 2019, 20:27 Ik vind die enorm lelijk en zou deze, indien ze gemonteerd zijn bij levering, willen vervangen met reflectorstickers,
Dat vinden we allemaal. Veel mensen halen ze eraf en monteren banden met zijreflectie. Houd er wel rekening mee dat dit officieel niet mag (allebei niet). Al moeten we de eerste handhaver nog tegen komen die dat weet. Daarom trekken de meeste Stromeraars zich er niet veel van aan en kiezen ze zelf hun spullen t.b.v. zichtbaarheid (reflecterende tassen of kleding, banden, helm etc.)

Maar als je een aanrijding van opzij krijgt in het donker terwijl je bike niet voldoet niet aan de zichtbaarheidseisen en de VOA komt eraan te pas, dan kan er gedoe van komen. Die reflecterende stickers voldoen lang niet altijd aan de eisen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 17 sep 2019, 20:38 Deze ambergele reflectoren zijn wettelijk verplicht, dus een goede dealer plakt ze erop voorafgaand aan levering. Maar je kunt je FM ook vragen om dat niet te doen.
Een niet nader te benoemen dealer in Amsterdam heeft ze zonder verzoek mijner zijde keurig in de doos gelaten.. Heel blij mee overigens :cool2:
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb gevraagd ze er niet op te plakken. Dealer gaf aan dat hij het sowiso niet ongevraagd deed.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 17 sep 2019, 20:32 Bij aanschaf heb ik de FM verteld dat hij die prachtig mooie oranje reflectoren niet hoefde te plakken op de voorvork. Ik bewaar ze het liefst in een doos, zodat ze puntgaaf blijven. Bij het ophalen van mijn ST3 kreeg ik een doos mee met daarin.... jawel, de twee prachtig mooie oranje reflectoren. :ay
Da's gevaarlijk. Die dealer kijkt voorafgaand aan de aflevering in die doos, ziet alleen een paar super lelijke reflectoren liggen en bedenkt zich dan dat hij alleen prachtig mooie exemplaren in de doos moest laten. Met als gevolg dat die lelijke dingen alsnog op je voorvork terecht komen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

volgens mij had de st2 wel banden met reflecterende rand..

ik wil ze er eigenlijk ook niet op...dus zeg tegen de FM dat hij ze er niet op mag zetten en als mijn banden dan op zijn...neem ik een paar met reflecterende rand
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Een beetje fietsenmaker knalt ze er gewoon op, want anders voldoet de fiets niet aan de wet (2 wit/gele reflectoren). Wat je er vervolgens zelf mee uitspookt moet je zelf weten (vervangen met een mooier model bij voorkeur). Reflecterende banden zijn verplicht op een gewone fiets, net zoals reflectoren op de trappers, maar beide gelden niet voor een SP (want geen fiets maar brommer).
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Deze zijn een mooie vervanging:
Busch & Müller 306/2 KG Reflector 10 cm - Oranje
busch-muller-306-2kg-reflector-10cm-oranje-4006021012240-11-l.jpg
busch-muller-306-2kg-reflector-10cm-oranje-4006021012240-11-l.jpg (45.01 KiB) 669 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie