hoe beïnvloeden fietstassen de rij-eigenschappen van een s-pedelec?

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Links en rechts evenaar, goed achterop plaatsen...merk er niets van en altijd vol rommel :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Altijd een tas aan de linkerkant. Soms wel tot 10kg, merk wel dat er iets aanhangt.
Maar eerlijk gezegd, bij het rijden absoluut nog geen hinder ondervonden!

Het ligt er ook wel aan hoe vast ze zitten! Ik heb een paar pijpjes geprint voor rond de bagagedragerbuizen. Ogen van de tassen klemmen goed zonder spelen en al zeker geen schade.
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

FreddyH schreef: 15 sep 2019, 22:36
Golvas schreef: 15 sep 2019, 22:12
Daniel1975 schreef: 15 sep 2019, 17:35 Ik ben rechtsdragend
RikC schreef: 15 sep 2019, 18:35 De mijne zit ook aan de rechterkant.
Too much information ! :mrgreen:
Ik ben linksdragend, maar heb mijn fietstassen rechts hangen ;p
Perfect in balans, ik spreek uit ervaring :D

Al ben ik redelijk nieuw en nog niet heel ervaren, maar fietsen met één zijtas (met laptop en slot) gaat prima en merk er weinig tot niks van.
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

In het begin met een ortlieb tas linksdragend gereden.
Toen voelde ik het niet echt, maar stilaan begon ik het wel wat te voelen naarmate ik de fiets beter leerde kennen.
Een paar maand later overstapt naar eentje op de bagagedrager omdat ik die mooier en praktischer vond.
En nu voel ik hem niet meer trekken.
Nu ga ik wel erbij zeggen dat ik het wel voelde, maar minimaal was en ik soms toch wel wat meesleur.

Qua batterijverbruik zal het misschien iets uitmaken maar ik merk het verschil niet.
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Ncls
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2019, 17:23

SamG schreef: 17 sep 2019, 16:14 Een paar maand later overstapt naar eentje op de bagagedrager omdat ik die mooier en praktischer vond.
En nu voel ik hem niet meer trekken.
Welke gebruik je nu, die achterop je bagagedrager zit? Ik zie enkele opties, maar nergens veel reviews of uitleg. Ook zijn ze allemaal wel heel klein precies ...
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

Ncls schreef: 17 okt 2019, 11:32
SamG schreef: 17 sep 2019, 16:14 Een paar maand later overstapt naar eentje op de bagagedrager omdat ik die mooier en praktischer vond.
En nu voel ik hem niet meer trekken.
Welke gebruik je nu, die achterop je bagagedrager zit? Ik zie enkele opties, maar nergens veel reviews of uitleg. Ook zijn ze allemaal wel heel klein precies ...
Een paar collega's gebruiken de New looxs 32L versie op hun ST3. Is zoals de 14L versie maar met 2 zijzakken die je kan uitrollen indien nodig en deze past perfect op de bagagedrager met het racktime klik system.
Ik overweeg deze ook aan te schaffen want in regenweer wordt m'n huidige zijtas volledig besmeurd wat niet echt handig is.
[url][/https://hollandbikeshop.com/fietstassen ... ALw_wcBurl]
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Mario
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2019, 14:08

WFVst5 schreef: 15 sep 2019, 23:04 Links en rechts evenaar, goed achterop plaatsen...merk er niets van en altijd vol rommel :ay
Heb ik ook. Aan beide kanten een Ortlieb. Goed naar achteren dat je niet met je hakken er tegenaan zit. De ene zit een MacBook in (sinds Maart, en hij leeft nog steeds :D ) en de andere mijn zware kettingslot, oplader, wat gereedschap en diverse zooi. Weegt aardig wat, maar wel lekker in balans. Merk er eigenlijk weinig van tijdens het rijden. In het begin keek ik zelfs nog wel eens onder mijn oksel door om te zien of ze er nog aan zaten! ;)
ST3 Wit, Accu 983w/h, Shimano 105CS-R7000 11V 11-28T, Winterbanden TW757, SP Mount. woon/werk 36km enkel
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Copello schreef: 17 okt 2019, 12:31
Ncls schreef: 17 okt 2019, 11:32
SamG schreef: 17 sep 2019, 16:14 Een paar maand later overstapt naar eentje op de bagagedrager omdat ik die mooier en praktischer vond.
En nu voel ik hem niet meer trekken.
Welke gebruik je nu, die achterop je bagagedrager zit? Ik zie enkele opties, maar nergens veel reviews of uitleg. Ook zijn ze allemaal wel heel klein precies ...
Een paar collega's gebruiken de New looxs 32L versie op hun ST3. Is zoals de 14L versie maar met 2 zijzakken die je kan uitrollen indien nodig en deze past perfect op de bagagedrager met het racktime klik system.
Ik overweeg deze ook aan te schaffen want in regenweer wordt m'n huidige zijtas volledig besmeurd wat niet echt handig is.
[url][/https://hollandbikeshop.com/fietstassen ... ALw_wcBurl]
Ik gebruik nu voornamelijk die op mijn bagagedrager zit, die new looxs van de link inderdaad.
Maar ik heb wel enkele opmerkingen erover:

De zijtassen kan je inderdaad uitrollen , maar die moet je dan onderaan bevestigen met een haakje. Wat niet of heel moeilijk gaat bij de stromer.
Het netje voor een bidon achteraan, is niet super voor een bidon. Ik ben er zo een kwijt geraakt na een diepe put. Maar wel ideaal op een riem, klein regenjasje in op te bergen. :ay
In het grote compartiment past geen vlak A4-blad, wel in de uitgerolde zijzakken als je een manier vind om die te bevestigen.
Van binnen vind je 2 grote netjes (papieren nrplaat, ...), 1 klein netje(portefeuille) en een rekker om iets vast te spannen.
Het grote compartiment in groot genoeg voor een broek, ondergoed, t-shirt, kousen, boterhamdoos en je portefeuille.
Al je het groter maakt kan je nog je schoenen er boven op plaatsen (tot maat 45 ong).

Het regennetje heeft wel wat nut maar ik heb niet het gevoel dat het zonder niet waterdicht is.
Let wel op! Net zoals de ortlieb tassen, schuurt het op den duur door de lak.zeker als er wat zand tussen komt.

Persoonlijk vind ik het toch een super tas omdat ik alles mee kan nemen dat ik nodig heb. :bp:

Het klinkt misschienn allemaal wat negatief maar het is maar wat je nodig hebt voor je werk.
Voor mij is dit ideaal en waren de ortliebtassen te groot :cool2:
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Best handig zo'n topcase ik zweer toch bij de Ortlieb Back Roller City...gebruik hetzelfde setje nu al vanaf 2013 en meer dan 50.000km op SP's.
Op de Gravelbike Tailfin.....eenzaam hoge kwaliteit lichtgewicht tassen&draagsystemen die totaal geen effect hebben op je weggedrag...eerder aërodynamisch "meewerken" :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie