Ha Stromeur e.a., ik wist niet eens dat Stromer het aanraade. In mijn geval een beetje beroepsdeformatie waarom ik deze keuze maak.
Volgende link staat het mooi uitgelegd in 'Tabel 2'. Een regel die overigens voor veel types batterijen opgaat.
https://batteryuniversity.com/learn/art ... _batteries
Te zien is dat bijv. een LiPo batterij (Stromer gebruikt een ander type Lithium batterij maar de verbanden zijn grotendeels gelijk) bijv:
- Bij 10% 'Depth of Discharge' na 15.000 cycles nog 70% van de capaciteit over heeft
- Bij 20% DoD 9.000 cycles
- Bij 40% 3.000
- Bij 60% 1.500
- Bij 80% 900
- En bij 100% (volledige ontlading) dus 600 cycles tot 70% restcapaciteit.
Dit is een exponentieel verband. Dus ondanks dat als je bijlaadt je 2x zoveel cycles gebruikt, duurt het langer voordat je bij nog maar 70% restcapaciteit aanbelandt. Als ik lineair interpoleer en stel dat ik bij 30% ontlading (tussentijds bijladen) 6.000 cycles heb dan is dat dus 4x zoveel cycles dan bij 60% ontlading (heen en terug zonder bijladen).
En ja dan hebben we evt. mee- en tegenwind niet meegerekend
En dan is er nog één ander ding, het helemaal vol laden van de batterij is ook niet persé goed. De Silent X-1 heeft niet voor niets een optie om te stoppen bij 80% lading. De CR 65 stopt bij 90%. Met mijn gebruik zou de laadsnelheid van deze lader geen probleem moeten zijn. En als ik één keer een langere rit wil maken dan is er natuurlijk altijd nog de grote lader...
Stromer lader CR246
Dear Sir
The Chager CR246 will be released in 2020 .
Beste Grüsse / Best regards
Arben Iljazi | Stv. Manager Flagship Store & Service Point
Phone: +41 31 848 23 00
myStromer AG
Freiburgstrasse 798 | CH-3173 Oberwangen
stromerbike.com
The Chager CR246 will be released in 2020 .
Beste Grüsse / Best regards
Arben Iljazi | Stv. Manager Flagship Store & Service Point
Phone: +41 31 848 23 00
myStromer AG
Freiburgstrasse 798 | CH-3173 Oberwangen
stromerbike.com
ST5
-
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27 aug 2019, 18:32
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Stromer
Is de 2020 timing voor aparte bestellingen of ook bij aankoop van een nieuwe fiets?
Misschien worden wel toekomstige nieuwe fietsleveringen voorzien met deze lader, maar vermoed wel dat de FM eerst de oude stock wilt verwerken?
Kan iedereen die binnenkort een nieuwe fiets ontvangt misschien eens doorgeven of nog steeds de CR245 erbij geleverd wordt en laten weten of de handleiding reeds is aangepast met het nieuwe model?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22961
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Niet de fietsenmaker, want die krijgt een Stromer vanuit de fabriek geleverd inclusief lader. Dus als er iemand oude voorraad laders weg wil werken (mocht die er al zijn want nog niet zo lang geleden was één variant gewoon op), dan is het Stromer zelf.
Maar Stromer kennende zal het moment waarop Stromers met de nieuwe lader worden geleverd niet zozeer afhangen van hoe snel de oude voorraad op is, maar van wanneer de nieuwe lader leverbaar is. (En ik heb eerder begrepen dat dit weleens 2020 kan gaan worden.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Ik heb mijn FM horen zeggen dat de nieuwe lader geleverd gaat worden voor alle Stromers dus ook de nieuwe ST1.
Daarmee ga ik er een beetje vanuit dat de ST1 meteen met de CR246 geleverd gaat worden. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die dan nog heel even met de CR190 of zelfs de CR245 leveren...
Daarmee ga ik er een beetje vanuit dat de ST1 meteen met de CR246 geleverd gaat worden. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die dan nog heel even met de CR190 of zelfs de CR245 leveren...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
Zo staat het alvast op de Stromer website ... zie : https://www.stromerbike.com/nl/modellen/st1 -> Technische gegevens.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Cylces word hier bedoeld tot aan 100% toch, dus aantal "(deel)ladingen"? .RikC schreef: ↑31 aug 2019, 11:20 Ha Stromeur e.a., ik wist niet eens dat Stromer het aanraade. In mijn geval een beetje beroepsdeformatie waarom ik deze keuze maak.
Volgende link staat het mooi uitgelegd in 'Tabel 2'. Een regel die overigens voor veel types batterijen opgaat.
https://batteryuniversity.com/learn/art ... _batteries
Te zien is dat bijv. een LiPo batterij (Stromer gebruikt een ander type Lithium batterij maar de verbanden zijn grotendeels gelijk) bijv:
- Bij 10% 'Depth of Discharge' na 15.000 cycles nog 70% van de capaciteit over heeft
- Bij 20% DoD 9.000 cycles
- Bij 40% 3.000
- Bij 60% 1.500
- Bij 80% 900
- En bij 100% (volledige ontlading) dus 600 cycles tot 70% restcapaciteit.
Dit is een exponentieel verband. Dus ondanks dat als je bijlaadt je 2x zoveel cycles gebruikt, duurt het langer voordat je bij nog maar 70% restcapaciteit aanbelandt. Als ik lineair interpoleer en stel dat ik bij 30% ontlading (tussentijds bijladen) 6.000 cycles heb dan is dat dus 4x zoveel cycles dan bij 60% ontlading (heen en terug zonder bijladen).
En ja dan hebben we evt. mee- en tegenwind niet meegerekend
En dan is er nog één ander ding, het helemaal vol laden van de batterij is ook niet persé goed. De Silent X-1 heeft niet voor niets een optie om te stoppen bij 80% lading. De CR 65 stopt bij 90%. Met mijn gebruik zou de laadsnelheid van deze lader geen probleem moeten zijn. En als ik één keer een langere rit wil maken dan is er natuurlijk altijd nog de grote lader...
In dat geval klopt het bij mij wel eng goed. Ik hield 15 - 40 % over en is na 2 jaar vervangen ivm onder 75% gezondheid. Bijna 1000 deelladingen als ik het uitreken,