Stromer lader CR246

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan had je een incomplete handleiding bij je lader, mag niet, is gebeurd. Stromer heeft helaas patent op het te laat of incompleet opleveren van handleidingen. Waardeloos dat ze dit nog steeds niet op orde hebben.

Maar dan nog had ik persoonlijk bij afwezigheid van informatie over iets dat rood is en knippert mijn boerenverstand aan het werk gezet, aangezien rood + knipperen een redelijk universele betekenis heeft: oppassen.

Als je huis was afgefikt had je met dit incomplete papiertje waarschijnlijk wel kans van slagen gehad als je Stromer hiervoor aansprakelijk had gesteld. Maar dat lijkt me een situatie die je toch liever wil voorkomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Ik neem vandaag mijn lader van werk mee naar huis om te testen. Heb gisteren ook de lader direct na de rit aangesloten (accu warm) en weer zelfde probleem. Na een uurtje gaat de lader van rood knipperen naar groen knipperen. Ik ga het ook testen om eerst de accu te laten afkoelen/rust geven en dan pas aan te sluiten.

Als werklader geen problemen geeft is er iets mis met de thuislader..
ST5
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 04 jun 2020, 10:49 Als je huis was afgefikt had je met dit incomplete papiertje waarschijnlijk wel kans van slagen gehad
Mwah, dan was dat papiertje waarschijnlijk ook afgefikt :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Ik heb sinds ik anderhalve maand mijn ST1 heb gehaald ook iets wat volgends de handleiding niet klopt... laden is een groene knipperende led , in principe zou de led als de batterij vol is konstant groen moeten branden , echter is de led konstant rood wat een error zou zijn. Dealer kan niks speciaals vinden... geen errors ofzo en de batterij doet het gewoon verder heel goed...
RonaldST
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:13

Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik ook een CR246 lader gekocht bij mijn ST2. Ik volg de handleiding, dus eerst stekker in stopcontact en dan lader op de fiets aansluiten. Ik heb nu al meermaals meegemaakt dat de lader dan een foutmelding geeft. Het ledje knippert rood. Losmaken van de fiets en weer opnieuw aansluiten en dat gaat de lader wel laden. Zo kan ik 'm 10x goed aansluiten en de 11e keer geeft de lader een foutmelding :bn:
Bij de allereerste keer opladen met de nieuwe lader stopte hij op 98% en gaf toen ook een foutmelding. Dat heb ik daarna nooit meer gezien.

Iemand een van deze twee zaken ook al eens meegemaakt?
Groet
Ronald
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Volgens de handleiding pagina 21 (Let op: PDF) zou bij de CR246 dit de juiste handelswijze zijn:

PDF CR246 Designated Use pagina 21

"Disconnect the battery charger from mains voltage before connecting or disconnecting the battery"
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En op pagina 32 van diezelfde handleiding wordt het tegendeel beweerd, zie ook eerder in dit topic.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

RonaldST schreef: 18 jul 2020, 13:53 Het ledje knippert rood ..
Dat heb ik ook meerdere keren per week. Maar alleen als de fiets "aan staat". Staat hij uit dan gebeurt dit nooit. Als ik tegen de stekker blijf duwen als ik hem aansluit en wacht tot de lader meer dan 3 keer groen knippert gebeurt het ook nooit. Alsof de pinnetjes net lang genoeg zijn of eigenlijk net te kort. :bn: Zoals hier al eerder genoemd moeten beide kanten van de aansluiting volledig schoon zijn. Een stofkapje/dopje is dus geen overbodige luxe.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Golvas schreef: 19 jul 2020, 14:37 En op pagina 32 van diezelfde handleiding wordt het tegendeel beweerd, zie ook eerder in dit topic.
Die had ik even gemist; heb Stromer nu wel gevraagd de handleiding die online staat aan te passen. Ben benieuwd.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
RonaldST
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:13

Ik heb net nog even nagevraagd bij mijn dealer. Hij bevestigde dat het een bekend probleem is wat Stromer vermoedelijk in augustus met een SW update gaat oplossen. Ik wacht even af.
Het was me inderdaad ook op gevallen dat het alleen gebeurt als de fiets aan staat.
Plaats reactie