Stromer lader CR246

Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Men heeft me doorverwezen naar de FM. Heb uitsluitsel gevraagd over de correcte manier dat Stromer voorschrijft.
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Beetje raar dat je terug verwezen wordt naar een fietsenmaker om iets wat gewoon verkeerd (of in ieder geval onduidelijk als beide manieren goed blijken te zijn) in hun eigen handleidingen staat.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niks raars aan. De partij waar wij als consument iets kopen (in dit geval de FM) is de partij waar wij juridisch een overeenkomst mee hebben, en waar we onze vragen aan kunnen stellen.

De marketingverantwoordelijke van Stromer lijkt me sowieso niet de meest aangewezen persoon om technische vragen te beantwoorden cq onduidelijkheden uit de handleiding weg te nemen. Laat de FM het maar fijn rechtstreeks uitzoeken bij de TD van Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Ik weet intussen dat beide versies op 1 en dezelfde handleiding staan.🤔
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Barry schreef: 13 dec 2019, 11:49 Vanochtend contact met FM. Stromer heeft ook meegekeken. Hypothese is dat de 'wicket' (moest het op dit forum googlen om te zien wat dit is) mogelijk het probleem is waardoor zowel de CR245 en de CR246 de accu in de Stromer niet kunnen laden. Woensdag was de eerste keer na de servicebeurt dat ik de accu uit en weer in de Stromer heb gedaan, dus mogelijk dat daardoor de wicket wat is gaan schuiven zodat er geen goed contact wordt gemaakt. Volgende week ga ik naar de kerstborrel bij de FM dus dan gaan ze er even naar kijken. In de tussentijd laad ik de accu dus buiten de Stromer op.

Volgende week zaterdag plaats ik weer een update. Ik hoop dat dit gewoon een toevalligheid is en ik de enige op dit forum zal zijn met dit issue. Ben benieuw naar ervaringen van anderen..
Inmiddels weer meer nieuws. Ik werd vandaag door mijn FM gebeld dat zij een nieuwe mogelijke oorzaak zaterdag willen verkennen: waarschijnlijk moet de controller vervangen. Vandaag had Stromer met hen contact opgenomen dat sommige controllers problemen ondervinden met deze nieuwe lader. Lijkt mij niet een logische verklaring want de standaard CR245 lader doet het nl. ook niet meer. Maar we gaan het zien.

Toen ik vandaag naar huis wilde stromeren kreeg ik foutmeldingen na het plaatsen van de accu. Foutmelding e250103 en w270100, die elders ook op het forum gemeld zijn (defecte koppelsensor). Met beperkte ondersteuning thuis geraakt, maar inmiddels wel op een punt gekomen dat ik de ST5 deze week niet naar het werk meer meeneem, totdat alle issues opgelost zijn. De ST5 gaat zaterdag dus achterop de auto naar de FM :bh:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

Ik kan deze week mijn ST1 ophalen en de fietsenmaker hoopte dat hij mij de CR246 die ik extra heb besteld al kon meegeven.

Maar is de volgorde van aansluiting dan zo van belang trouwens? Heb hier zelf nooit aandacht aan besteed bij andere producten die opgeladen moeten worden (laptop, gsm, ...) :bn:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is bij andere apparaten ook niet van belang, hier is het wellicht van belang omdat de lader en accu met elkaar communiceren (maar zou dan nog niet uit mogen maken :roll: ).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het zou niet uit mogen maken, en bij de meeste Stromeraars maakt het ook niet uit (accu laadt prima op als je de voorgeschreven volgorde niet hanteert) maar als Stromer het zo wil, zie ik geen reden om het niet te doen. (En bij eventuele problemen met het opladen van de accu is dit één van de dingen die je voor de volledigheid gewoon even moet testen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat ik bedoelde met mijn tekst is: het zou niet uit mogen maken*, maar er zal vast en zeker wel een reden zijn dat Stromer dit zo expliciet in de handleiding zet. Ik ben het dus eens met Stromeur om die volgorde gewoon aan te houden.

*) in een goed ontworpen systeem wil je niet dat gebruikers hiermee worden lastig gevallen, zeker niet omdat veel gebruikers geen handleidingen lezen
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 17 dec 2019, 11:06 *) in een goed ontworpen systeem wil je niet dat gebruikers hiermee worden lastig gevallen, zeker niet omdat veel gebruikers geen handleidingen lezen
Helemaal mee eens hoor.

Bovendien is de regel normaal: eerst apparaat aansluiten, dan netstroom. Dus het is ook nog eens contra-intuïtief.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie