Stromer lader CR246

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 12 dec 2019, 21:17 Ook de vorige modellen laders starten weleens niet met laden. Altijd verstandig om er even die paar seconden bij te blijven staan.
Eens, en dat doe ik ook altijd. Het blijkt dat de nieuwe lader nog wat langer de indruk blijft geven dat het succesvol aan het laden gaat.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Tussenstand:
Inmiddels de update naar 4.2.2.1 uitgevoerd. Als ik daarna de lader aan de Stromer hang krijg ik de melding dat er ook een firmware voor 'component batterij' beschikbaar is. Nadat ik die installeer is de batterij bijgewerkt naar FW 2.54. Als ik de lader nu echter aan de lader hang springt ie nu direct op rood licht. :bn: Stromer meermaals herstart en lader opnieuw aan de stromer gehangen, maar zonder succes. Eenmaal de bekende foutcode 21000b gekregen.

Als ik nu de CR245 (de oude lader die standaard bij de ST5 wordt geleverd) aansluit, dan gaat ie van oranje knipperend na een paar seconden naar 2 groene leds, wat zou betekenen dat ie vol is. De omni geeft echter aan 45% en dat ie aan het laden is... :ck:

Zucht... Iemand tips?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik moet altijd eerst de fiets aanzetten (of aan houden) voor ik de accu kabel erin plug. Anders ook binnen 3 sec op groen
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Awv schreef: 12 dec 2019, 21:57 Ik moet altijd eerst de fiets aanzetten (of aan houden) voor ik de accu kabel erin plug. Anders ook binnen 3 sec op groen
Check. Doe ik ook.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan zijn dat er iets mee stuk is gegaan toen je vorige lader poef zei.

Ik begrijp dat de accu opladen buiten de Stromer nog wel werkt?

Dan voorlopig maar buiten de Stromer opladen, contact opnemen met de dealer en vragen of Stromer je bike kan uitlezen. Geef de tijdstippen dat je de lader aansloot door. Stromer moet kunnen zien wat er op dat moment gebeurt en wat er mis gaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 12 dec 2019, 22:13 Kan zijn dat er iets mee stuk is gegaan toen je vorige lader poef zei.
Zou niet kunnen, want de lader zei (gelukkig) al poef voordat ik de stromer aansloot.
Ik begrijp dat de accu opladen buiten de Stromer nog wel werkt?
Klopt. gelukkig wel.
Dan voorlopig maar buiten de Stromer opladen, contact opnemen met de dealer en vragen of Stromer je bike kan uitlezen. Geef de tijdstippen dat je de lader aansloot door. Stromer moet kunnen zien wat er op dat moment gebeurt en wat er mis gaat.
Ja, ga ik morgen doen. Dank voor het meedenken. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Ik kan iedereen in ieder geval aanbevelen om een nieuwe CR246 lader eerst bij de FM te checken of die op het op jouw Stromer goed doet, voordat je hem in gebruik gaat nemen.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 12 dec 2019, 22:21
Stromeur schreef: 12 dec 2019, 22:13 Kan zijn dat er iets mee stuk is gegaan toen je vorige lader poef zei.
Zou niet kunnen, want de lader zei (gelukkig) al poef voordat ik de stromer aansloot
Ah, "gelukkig" maar (denk ik). Ik ben benieuwd naar de afloop. Hopelijk komt het probleem snel boven water.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Nog niet een website gezien waar de lader te koop is..
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ze druppelen nu binnen bij de dealers. Nieuwe leveringen en eigen klanten met reserveringen zullen voor online bestellingen van anderen gaan zolang er schaarste is.

Advies als je haast hebt: contacteer je Stromer dealer. Ik snap niet waarom je perse online wil kopen. Kennelijk heb je haast, want je vroeg hier al eerder naar een link. Maar dat is nu nog niet de te bewandelen weg. De dealer die jou een bike van 10k heeft verkocht wel.

Tweede advies: wellicht even afwachten of Barry's issue een incident is, of een structureel probleem. (First time right blijft toch een dingetje bij Stromer.)

Ik kijk het zelf nog even aan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Vanochtend contact met FM. Stromer heeft ook meegekeken. Hypothese is dat de 'wicket' (moest het op dit forum googlen om te zien wat dit is) mogelijk het probleem is waardoor zowel de CR245 en de CR246 de accu in de Stromer niet kunnen laden. Woensdag was de eerste keer na de servicebeurt dat ik de accu uit en weer in de Stromer heb gedaan, dus mogelijk dat daardoor de wicket wat is gaan schuiven zodat er geen goed contact wordt gemaakt. Volgende week ga ik naar de kerstborrel bij de FM dus dan gaan ze er even naar kijken. In de tussentijd laad ik de accu dus buiten de Stromer op.

Volgende week zaterdag plaats ik weer een update. Ik hoop dat dit gewoon een toevalligheid is en ik de enige op dit forum zal zijn met dit issue. Ben benieuw naar ervaringen van anderen..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie