Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Henry schreef: ↑30 jun 2019, 17:25
Wat had je anders willen hebben aan de bagagedrager?
Heel simpel, breder, bevestiging naar frame, en een tweevoudige daalbuis.
Nu is het een mooi rekje, maar eigenlijk voel ik me nooit op mijn gemak met de constructie op het spatbord, in combinatie met ons Belgisch wegennet, op hoge snelheid.
Voor frames zonder montage-nokjes voor de bagagedrager (die ontbreken aan de staande achterbrug van onze Stromers) bestaan klemmetjes.
Niet de meest strakke oplossing, en het zal misschien even zoeken zijn voor dikke framebuizen, maar het kan wel. Desnoods laat je zo'm klemmetje ergens op maat laten maken, en als je echt dol wil doen mooi meespuiten in de kleur van het frame.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
En ja hoor, hierbij is mijn vrees dan de waarheid geworden. bagarekje afgebroken. Op de klassieke plaatsen, de verbindingsplaat tussen het rek en het spatbord. Was op een lange trip. Gelukkig materiaal bij om alles omhoog te spannen, en verder te rijden.
Had (en let daar goed op), ruim minder dan 17kg bij, rond de 12-13, inclusief mijn reserveaccu, alles netjes centraal op de bagagedrager.
Dealer heeft na het zien van de foto's gelijk een nieuwe opgestuurd. Kan ik direkt weer rijden. Maar misschien houd die ook weer 5000km...
RudydG schreef: ↑11 aug 2019, 07:54
En ja hoor, hierbij is mijn vrees dan de waarheid geworden. bagarekje afgebroken. Op de klassieke plaatsen, de verbindingsplaat tussen het rek en het spatbord. Was op een lange trip. Gelukkig materiaal bij om alles omhoog te spannen, en verder te rijden.
Had (en let daar goed op), ruim minder dan 17kg bij, rond de 12-13, inclusief mijn reserveaccu, alles netjes centraal op de bagagedrager.
Dealer heeft na het zien van de foto's gelijk een nieuwe opgestuurd. Kan ik direkt weer rijden. Maar misschien houd die ook weer 5000km...
Dus upgrade komt er nu zeker aan.
Net nog beetje uitgezocht, eigenlijk is het niet zo spannend, volgens mij ontbreekt er in het originele design gewoon een vertikaal buisje, en bij grotere belasting, "plooit" het rekje, en moet het spatbord als vertikaal pootje dienen. Zal wel goed gaan tot een bepaalde belasting.
Zeker wel een optie. Dus nu een beetje bekijken, of ik het origineel laat voor wat het is, en vervang door een ander Racktime variant, of de originele versterk (en het mooie design niet teveel verpruts)
Ondertussen een Racktime Eco 2.0 tour, samen met een Salsa zadelpenadapter geplaatst, nu heb ik tenminste een stevige drager, die er ook nog strak uitziet. Totaal 65€, en een uurtje werk. (beetje vijlen aan de kraag van de zadelpen, een paar plooitjes in de verbindingsstangetjes, en "recup" van het oude steuntje voor het spatbord.
;-)