Fietsnavigatie

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Ernie schreef: 02 jul 2019, 16:25 Waarom kies je niet voor het een of het ander? Met je smartphone kan je toch ook navigeren etc?
Idd dat kan maar ik vind het display van de Garmin voor navigatie beter, minder reflectie en een langere batterijduur. We zitten ganse dagen naar die schermen te staren van de smartphone, eens op een ander schermpje kijken voor de verandering...

En ik moet bekennen... ik had zin in een nieuw speeltje. :oops:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

ocramarco schreef: 02 jul 2019, 17:47 Wat vind je niet handig dan? Ik zelf gebruik mijn oregon met name in combinatie met zelf gemaakte tracks in basecamp zelden met de turn by turn navigatie en als ik dat doe plan ik zelf nog de route.
Dat doe ik ook, Basecamp is een probleem. Even los van het feit dat ik waarschuwingen over compabiliteit krijg met MacOS. Ik gebruik openfietsmaps wat een geweldige kaart is. Basecamp is niet meer van deze tijd maar dat is binnen de Garmin community al lang bekend.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Even een vraagje i.v.m. deze discussie. Ik zie hier regelmatig nog basecamp vermeld worden. Ik heb dat zelf (lang geleden) ook nog gebruikt, maar zie daar de toegevoegde waarde niet meer in in vgl met Garmin connect, wat me wel relatief goed lijkt te werken?
Of zie ik hierbij nog features van basecamp over het hoofd?
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

norw schreef: 03 jul 2019, 15:06 Even een vraagje i.v.m. deze discussie. Ik zie hier regelmatig nog basecamp vermeld worden. Ik heb dat zelf (lang geleden) ook nog gebruikt, maar zie daar de toegevoegde waarde niet meer in in vgl met Garmin connect, wat me wel relatief goed lijkt te werken?
Of zie ik hierbij nog features van basecamp over het hoofd?
Met connect synchroniseer je je activiteiten, je kan het ook weer koppelen met Strava. Met Basecamp kan jezelf routes intekenen. Zeker omdat je OpenFietsMaps kan gebruiken is dit zeer nuttig. Het is jammer dat Garmin hier geen aandacht aan besteedt. Als je navigeert naar punt X is er een grote kans dat je niet de beste route krijgt, soms niet eens geschikt voor fietsen.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Ernie schreef: 03 jul 2019, 15:28 Met connect synchroniseer je je activiteiten, je kan het ook weer koppelen met Strava. Met Basecamp kan jezelf routes intekenen. Zeker omdat je OpenFietsMaps kan gebruiken is dit zeer nuttig. Het is jammer dat Garmin hier geen aandacht aan besteedt. Als je navigeert naar punt X is er een grote kans dat je niet de beste route krijgt, soms niet eens geschikt voor fietsen.
Met connect kan je va training > koersen ook een route uittekenen. Dat kan een ‘rondje’ zijn, maar evengoed een route van A naar B waarbij je dit kan aanpassen zoals je wil. In die omgeving kan je de route uittekenen met googlemaps, openstreet maps of here maps. Daarbij krijg je ook ovv een heatmap zicht over wat populair is.
https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=t ... 4jqa91EJs8
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gpsies.com, afstandmeten.nl; prima opties om niet via Basecamp te hoeven. Ik heb het niet eens, al jaaaaaren niet.
Connect werkt prima.
ocra

In combinatie met openfietsmap en topo kaarten werkt het bij prima maargoed vind navigeren ook leuk. Als je routes uit laatreken krijg je af en toe wel rare uitslag maar twijfel ook weleens aan de correctheid van open fiets map. Nog andere software a la basecamp om routes op je garmin te krijgen?
Overigens nog nooit problemen met mac gehad.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik schrijf twee opties in de post precies boven die van jou.....
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Iemand die deze gebruikt?
https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/641230

Geeft de Garmin dan geen snelheid/afstand weer op het navigatietoestel? Lijkt me onlogisch of geeft die sensor de waarden gewoon correcter weer dan de gps?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Als je bijv veel onder bladerdek rijdt, of bergen met veel hairpins is dit leuk als aanvulling op de gps.
Plaats reactie