Fietsnavigatie

Kris86
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2020, 20:46

Hallo iedereen,

Ook ik ben op zoek naar navigatie voor mijn fiets (ST5).

GSM met een app zou een mogelijkheid zijn maar ik heb een oude Samsung s5 Active versie en daar vind ik nergens nog degelijke cases voor om dan een bevestigingspunt aan de achterkant te plakken.
Momenteel zit de gsm in een wallet case, heb al verschillende cases besteld maar na enkele keren de gsm te verwisselen van de fiets case naar de wallet case zijn beide al stuk.

Fiets gps dan, heb er hier al veel over gelezen maar de meeste reacties zijn hier al wat verouderd. Ik vroeg me af of er iemand nog recent mee bezig geweest is?
Hoeft voor mij niks met toeters en bellen te zijn, enkel handig navigeren en een duidelijk scherm.
Stembegeleiding daar vrees ik een beetje voor met al die wind rond je oren... weet ook niet of het zo veilig is om bijvoorbeeld 1 oortje met de stembegeleiding in je oor in te doen tijdens het rijden.
Ik erger me namelijk zelf aan fietsers die steeds met hoofdtelefoon rijden.

Dus iemand tips en dan vooral tips voor de bevestiging op mijn ST5?
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

rijd zelf met een Garmin edge explore, je kan gewoon een bevestiging hiervoor (laten) plaatsen waar het stromer plaatje zit aan het stuur.
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Osmand op mobiel.
Heb nu een Blackview.
Maar je koopt al een mob. Vanaf €80 die waterdicht is.
Goed toestel is bv . nomu S10.
Geen 4 g nodig je laad alle kaarten thuis in.
Gebruik osmand ook voor off road rijden met motor en auto.
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Voor de Stromer heb ik geen navigatie nodig :mrgreen: . Ik ken mijn ww-route en alternatieven goed genoeg.
Op de racefiets heb ik de garmin Edge 800 met deze houder
Afbeelding
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

IMG_E0560.JPG
IMG_E0560.JPG (1.71 MiB) 2797 keer bekeken
De Garmin Edge 830, compact, heel tevreden over!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het het supergaaf uitzien zo. Lekker ook, je Garmin middenop je stuur.

We weten allemaal dat Stromer soms teveel doorschiet in design en dat dat ten koste van functionaliteit gaat, maar de cockpit van de ST3 vind ik zoals jij 'm hebt ingericht erg mooi én bruikbaar.

En ik blijf fan van dat groen. De ST3 LE was de enige uitgave tot nu toe waarbij ik twijfelde of ik mijn Es wilde houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Ik heb hem ook op die plek op mijn st1x maar moet nog een keertje beugeltje fixen dat hij voor het stuur ligt. Ik vind zelf dat je iets te laag moet kijken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik had deze van Rokform destijds op mijn ST1 X:

IMG-20170522-WA0001.jpg
IMG-20170522-WA0001.jpg (82.98 KiB) 2709 keer bekeken

Op de test-Klever X-Speed PINION kan zoiets helaas niet. De stuurpen heeft geen topcap + boutje, en ook geen oplossing zoals geboden op de stuurpen van de ST3. Op de Klever zit hetzelfde hoesje daarom nu op een stuurklem van Rokform, rechts van de stuurpen. Iets minder mooi en meer "proppen" op het stuur omdat er de display en de gripshifter ook de nodige ruimte innemen.

20200615_093340.jpg
20200615_093340.jpg (2.51 MiB) 2709 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Thanks zal even kijken, moet even kijken of ik dat compatibel kan krijgen met de oregon serie van Garmin, dit is namelijk andere connectie als de gangbare edge voor de fiets. En eigelijk wil ik hem echt voor mijn stuur zoals alle gangbare fiets navigatie systemen.
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik ga testen met googlemaps. Ik wil eigenlijk geen spullen op het stuur en graag alleen stemaanwijzing via de cratoni smartride. Evt soms even stoppen om de kaart te raadplegen...
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Plaats reactie