Spiegel van B&M en alternatieven

Golvas

Afdekkapje / eindkapje van het handvat verwijderen, spiegel in stuur plaatsen en schroef lichtjes aanspannen, spiegel afstellen en spiegel vastzetten met de schroef (8 Nm volstaat).
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

rvaneijk schreef: 20 jan 2018, 15:18
rvaneijk schreef: 12 jan 2018, 18:55 Ik ga binnenkort de spiegel van Bultaco uitproberen. Ik ben benieuwd of hij ook onder het stuur geplaatst kan worden, zoals sommigen onder ons de Ergotec M88 geplaatsts hebben.
De nieuwe spiegel is gemonteerd. Hij kost slechts EUR 22,50. Prima kwaliteit van Bultaco, zeer degelijke afwerking. Grote kans dat ik ze er beide op laat zitten.


Image1.png
:cool2: Heb je een linkje van waar je de Bultaco vandaan hebt (+eventuele andere benodigdheden)?
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik heb je zojuist een pb gestuurd met de naam van de dealer en een linkje.
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Dank allebei!

In mijn zoektocht naar de mogelijkheden kwam ik ook nog een andere versie van de Mirage tegen, heeft iemand hier ervaring mee? Deze wordt de Mirage Speed Pedelec genoemd; verschillen met de Mirage lijkt naast het uiterlijk en grootte een dimmende spiegel.

Afbeelding
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

JoopS schreef: 05 jan 2018, 20:48 Blij met mijn Mirage spiegel. Zicht is goed. Kleiner als de originele, maar voor mij voldoende.
Heb vandaag de Mirage spiegel gemonteerd, zoals in de foto van JoopS.
Was wel even passen en meten, maar uiteindelijk zit het mooi.
Het grote voordeel is natuurlijk dat de fiets niet meer zo breed is, want die brede spiegel aan je stuur was nogal eens onhandig.
Wat me aan de Mirage wel opvalt is het relatief kleine beeldveld.
Deze spiegel is goed zo vast te zetten dat deze noet bij het minste of geringste weer de instelling kwijt is, en ik zie deze spiegel ook niet zo gauw als een dood bloemetje aan je stuur hangen, zoals met de originele spiegel wel regelmatig het geval was (en dan de schroefjes weer verder aandraaien, zucht).

Toch kijk ik ook met een schuin oog naar de 2018 Stromer spiegel. Niet dat ik die zo mooi van, maar wellicht is de kwaliteit nu wel in orde, al lever je dan weer in op de breedte.
Heeft iemand al wat langere tijd ervaring hiermee. Is het probleem van wegzakken van de spiegel van voor 2018 bij deze spiegel goed verholpen?
Dank voor jullie terugkoppeling.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

Stroompje schreef: 16 jun 2018, 20:51 Toch kijk ik ook met een schuin oog naar de 2018 Stromer spiegel. Niet dat ik die zo mooi van, maar wellicht is de kwaliteit nu wel in orde, al lever je dan weer in op de breedte.
Heeft iemand al wat langere tijd ervaring hiermee. Is het probleem van wegzakken van de spiegel van voor 2018 bij deze spiegel goed verholpen?
Dank voor jullie terugkoppeling.
Over de vorige modellen kan ik me niet uitspreken, maar het 2018 model voldoet zeker qua gezichtsveld.
Om de zoveel km wel even opnieuw te herpositioneren.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stroompje schreef: 16 jun 2018, 20:51

Toch kijk ik ook met een schuin oog naar de 2018 Stromer spiegel. Niet dat ik die zo mooi van, maar wellicht is de kwaliteit nu wel in orde, al lever je dan weer in op de breedte.
Heeft iemand al wat langere tijd ervaring hiermee. Is het probleem van wegzakken van de spiegel van voor 2018 bij deze spiegel goed verholpen?
Dank voor jullie terugkoppeling.
2000 km , en nog geen enkel probleem met mijn spiegeltje
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Uiteindelijk ben ik voor de Mirage Speed Pedelec gegaan ivm gebruik Winglights. Ik vind het een fijne spiegel en oogt niet verkeerd.
Bijlagen
Stuur.png
Stuur.png (3.27 MiB) 5616 keer bekeken
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Broezer schreef: 01 jul 2018, 00:17 Uiteindelijk ben ik voor de Mirage Speed Pedelec gegaan ivm gebruik Winglights. Ik vind het een fijne spiegel en oogt niet verkeerd.
Hallo Broezer,

Ik heb ook een Mirage in combinatie met de winglights op mijn fiets.
Maar een iets ander type Mirage dan jij (wat ronder, zie de eerder geposte foto van Joops).
Je combinatie ziet er inderdaad netjes uit. Dat je Spurcycle aan de andere kant van het stuur zit maakt het ook wat makkelijker om de spiegel in een juiste stand te monteren (bij mij moest de Spurcycle links).
Maar ik heb over mijn spiegel/stuur combinatie twee opmerkingen:

[1] ik vind mijn spiegel best wel klein, en door de “holle spiegel” komen voorwerpen klein over.
[2] de spiegel trilt behoorlijk veel, in combinatie met punt 1 is dat wel wennen.

Ik heb de indruk dat jouw spiegel iets groter is, en dat zou beide bezwaren die ik nu nog heb bij mijn Mirage (deels?) wegnemen.

Ik zal relatieve afmetingen van de beide spiegels op internet eens proberen op te zoeken, maar mocht je tijd hebben, kun je de horizontale doorsnede (de langste kant dus) van jouw spiegel even meten?
Bedankt.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Plaats reactie